به گزارش پارس به نقل از نوچه گاهی اوقات بعد از گذراندن یک روز گرم و آفتابی در محیط باز احساس می‌کنیم چشم‌هایمان پر از شن شده و ممکن است این سئوال پیش بیاید که آیا چشم‌ها هم مانند پوست آفتاب‌سوخته می‌شوند؟ Photokeratisis یا آفتاب‌سوختگی قرنیه که با نام برف‌کوری نیز شناخته می‌شود در اثر ایجاد تاول‌های کوچکی در قرنیه و سفیدی چشم به وجود می‌آید. این پدیده بیشتر در فصل تابستان و زمانی رخ می‌دهد که چندین ساعت بدون پوشش کافی و مناسب در معرض اشعه‌ی فرابنفش خورشید قرار بگیرید.

این اشعه‌ها از سطوح آب، شن، خیابان و پیاده‌روها (همچنین برف در زمستان) بازتابانیده شده و موجب تخریب لایه‌های خارجی سلول‌ها می‌شوند. اگر چشم‌هایتان دچار آفتاب‌سوختگی شوند تنها دچار درد و ناراحتی نخواهید شد بلکه علاوه بر آن به نور نیز حساس خواهید بود، چشم‌هایتان دچار تورم شده و بیش از حد معمول اشک‌ریزی خواهند داشت و دیدتان هم تار می‌شود.

در صورت بروز چنین مشکلاتی بهتر است به چشم‌پزشک مراجعه کنید که در صورت لزوم و برای جلوگیری از عفونت که در بعضی موارد بعد از گذشت مدتی رخ می‌دهد، آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد شد. اگر چشم‌ها دچار عفونت شوند، ممکن است روی قرنیه‌ها زخم شکل بگیرد و موجب مات شدن آن‌ها شود که چنین اتفاقی می‌تواند دید را به طور دائمی تحت تاثیر قرار دهد. اما خوشبختانه این مشکل در اکثر موارد بعد از گذشت چند روز خود به خود از بین می‌رود.