به گزارش پارس به نقل از ایسنا نماینده مردم پیرانشهر گفت که قرار است ماهانه حدود 500 تا 600 هزارتومان مستمری به دانش آموزان حادثه دیده شین‌آباد به عنوان حقوق مادام‌العمر پرداخت شود.

رسول خضری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در حین بررسی بودجه 94 ردیفی 8 میلیارد تومانی را برای مستمری دانش‌آموزان شین‌آبادی به تصویب رساند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این موضوع را به وزارت رفاه ابلاغ کرده است.

وی افزود: با توجه به این‌که تعداد دانش‌آموزان شین‌آبادی حادثه دیده 27 نفر است طبق محاسبات مبلغی بالغ بر 500 تا 600 هزار تومان حقوق و مستمری ماهیانه برای هر کدام از این دختران اختصاص داده می‌شود تا شاید این مبلغ بتواند کمک هزینه‌ای برای آنها باشد.

نماینده مردم پیرانشهر یادآور شد: بعد از حادثه ‌آتش‌سوزی در شین‌آباد ما از دولت دهم خواستار اختصاص مستمری ماهیانه برای این دانش‌آموزان بودیم که مورد موافقت قرار نگرفت و در نهایت دولت یازدهم با این درخواست موافقت کرد.

وی با بیان اینکه این مستمری به صورت مادام العمر پرداخت می شود گفت که قرار است این ردیف در بودجه‌ی سالیانه لحاظ شود و طبیعتا رقم آن بر اساس تورم تغییر می‌کند.

خضری در ادامه با بیان اینکه این مستمری بعد از طی مراحل ادارای از اوایل تیرماه در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، افزود: بعد از انجام محاسبات معوقات از اول فروردین به این افراد اختصاص می‌یابد.

وی در پایان گفت که قرار است اولین پرداختی به این دانش‌آموزان در مراسمی با حضور وزیر کار،‌مسوولان صندوق تامین اجتماعی و بیمه عشایر و مسوولان استانی انجام شود.