به گزارش پارس به نقل از فارس حسین انواری با اشاره به جمع آوری زکات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: زکات هم ردیف نماز وارد شده و زکات در واقع عامل پیوند دل‌های مردم و پل ارتباطی میان مردم و حکومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: فریضه زکات عطش فراوان نیاز انسان‌ها به یکدیگر است و یک اصل اجتماعی است و عبادتی است است الزامی و تکلیفی و از احکام حکومتی است.

عضو هیأت امناء کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه از سال 1383 دبیرخانه اجرایی زکات و مسئولیت جمع آوری زکات در سطح کشور بنابر امر مقام معظم رهبری به کمیته امداد واگذار شده است، بیان داشت: قانون زکات در سال 90 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مقام معظم رهبری آن را تنفیذ نمودند ضمن اینکه اعضاء شورای مرکزی زکات کشور توسط مقام معظم رهبری انتخاب و ابلاغ فرمودند.

انواری گفت: با اجرایی شدن احکام حکومتی زکات و نظام‌های تدوین شده آن فقط در سال گذشته مبلغ 453 میلیارد تومان زکات توسط مردم پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سالیانه نیاز صدها هزار خانوار نیازمند با وجوه زکات برطرف می‌شود و تاکنون بیش از 31 هزار پروژه عمرانی مرمت و بازسازی و احداث در سطح روستاها و مراکز تولید اقلام زکات اجرا شده است.

عضو هیأت امناء کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: بزرگترین و کارآمدترین شبکه مردمی برای امور زکات، عمدتاً بصورت افتخاری سازماندهی و عملیاتی شده است که  35 هزار نفر عامل افتخاری از معتمدین محلی، 33 هزار نفر اعضاء هیأت امناء مساجد کشور، تشکیل 13 هزار شورای زکات شهر و روستا و 5 هزار 556 نفر هم مُبلغ زکات از طلاب هستند.

انواری بیان داشت: همراه نمودن علمای تراز اول اهل سنت با اخذ فتوای جدید فقهی از کلیه مذاهب دارای پیرو آن‌ها در کشور و اخذ زکات مؤدیان اهل سنت توسط کمیته امداد قابل توجه است که از وجوه زکات بابت حقوق، دستمزد یا سایر هزینه‌های پرسنلی پرداخت نشده است.