به گزارش پارس به نقل از فارس امیرعباس تقی‌پور در دیدار با یکی از مسن‌ترین بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در منزل این مستمری‌بگیر واقع در شهرستان زنجان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 342 خانواده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که بیش از 50 سال است مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با اخذ حق بیمه از بیمه‌شدگان خود علاوه بر 18 نوع خدمت، مستمری‌های متعددی را نیز به بیمه شدگان پرداخت می‌کند.

تقی‌پور اظهار داشت: در صورتی که بیمه‌شده‌ای فوت کند، همسر آن بیمه‌شده، مستمری دریافت خواهد کرد و در صورت فوت همسر، فرزندان مجرد این خانواده نیز می‌توانند از مستمری سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر 15 نفر از مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی متولد دهه 1270 تا 1280 هستند که امروز نیز در منزل یکی از مسن‌ترین مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در زنجان هستیم که متولد 1275 هستند.

تقی‌پور افزود: رکورد مسن‌ترین انسان اخیراً 115 سال بوده است که با مستندات جمع‌آوری‌شده، این مستمری‌بگیر ما بیش از 118 سال سن دارد و با بررسی‌های صورت‌گرفته در حال هماهنگی با ثبت نام این فرد در رکوردهای گینس شدیم.