به گزارش پارس به نقل از آنا سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی این نهاد در خصوص اقدامات انجام شده در ایام ارتحال حضرت امام (ره) اظهار کرد: مراسم ارتحال حضرت امام که به فرماندهی قرارگاه روح الله و تحت نظر فرماندهی تهران بزرگ بود از 13 خرداد تا پایان 15 خرداد بدون هیچ‌گونه مشکلی به پایان رسید. 30 هزار نیروی انتظامی در این مراسم مشارکت داشتند، همین طور 20 هزار وسیله نقلیه برای ساماندهی این مراسم مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این ایام نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش سرقت داشتیم افزود: برای نظارت بر این مراسم از 8 بالگرد استفاده شد.

منتظرالمهدی به تشریح دیگر اقدامات نیروی انتظامی پرداخت و گفت: در سال جاری در بیش از 110 نقطه ساحلی استان‌ها از جمله گلستان، مازندران و گیلان قرارگاه امنیتی انتظامی ساحلی به جهت هماهنگ‌سازی با دستگاه‌های ذیربط افتتاح کرده‌ایم. در این قرارگاه‌ها تلاش شده سرویس دهی مناسب و امکانات لازم را در اختیار هموطنان خود قرار دهیم.

سخنگوی ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی در تلاش است زمینه‌ای برای تخلیه مناسب هیجانات جوانان به وجودآورد و در این رابطه به ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و ایجاد فضای معنوی پرداخته است و البته این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه ماموران نیروی انتظامی در تلاش‌اند تا همواره در کنار مردم باشند و هر چه را که در توان دارند در اختیار آنها قرار دهند، عنوان کرد: مردم نیز باید با خادمین خود به خوبی همکاری کنند و ملزومات اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی غرق شدگان در سال 93 نسبت به سال گذشته، افزود: دریابانان نیروی انتظامی در سال 93 بیش از 2 هزار و 500 نفر را از غرق شدگی نجات دادند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه با معضلات اجتماعی برخورد اجتماعی خواهیم کرد اظهار کرد: در برخوردهای خود تلاش می‌کنیم از روش اقنایی، ترغیبی و تشویقی استفاده کنیم اما کسانی که بر هنجارشکنی اصرار ورزند به طور حتم با آنها برخورد جدی می شود. البته طرح نظارت بر قرارگاه‌های ساحلی یک طرح مردمی است که در آن باید از پرسنل موسسات انتظامی و پلیس‌های افتخاری نیز استفاده کنیم اما نیروی انتظامی خود به حمایت و پشتیبانی از این طرح می‌پردازد.

توضیحاتی درباره فروش نفت توسط نیروی انتظامی

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی در خصوص فروش نفت در ناجا عنوان کرد: در سال 93 طی جلسه ای که با حضور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس خزانه داری، وزیر نفت، محمد باقر نوبخت، رئیس بانک مرکزی و تنی چند از معاونین ناجا برگزار شد، این موضوع مورد پذیرش قرار گرفت که ناجا بابت کسری بودجه نفت دریافت کرده و آن را فروخته و پول آن را به داخل آورده و هزینه کسری بودجه و حقوق کارکنان ناجا را داده است.

وی ادامه داد: در آن زمان پروتکل و اقدامات قانونی در این خصوص در دولت قبلی مخدوش شده بود و باید مورد بررسی قرار می‌گرفت و گزارش آن داده می‌شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نحوه بازگشت این پول اضافه کرد: با روش دخلی و خرجی که جزو ساده‌ترین روش‌های حسابداری است، می‌توان این پول را که جزو دیون نیروی انتظامی بوده است، تحت عنوان حواله‌ای صادر کرده و مجددا آن را به خزانه دولت بازگردانند.

وی ادامه داد: مبلغ فروخته شده از میزان نفت دریافتی توسط ناجا، 180 میلیون دلار بوده است که با احتساب حساب ارز دولتی مبلغ آن 400 میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود. البته در گذشته نیز نیروی انتظامی هزینه خرید بنزهایی که انجام داده بود را همین گونه پرداخت کرد.

پرونده بنیاد تعاون ناجا مفتوح است

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوالی در مورد شایعات مطرح شده در خصوص بنیاد تعاونی ناجا عنوان کرد: انحرافاتی در شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد تعاون انجام شده بود که سیستم‌های نظارتی به فرماندهی وقت آن را گزارش داده و پس از بررسی‌های صورت گرفته در سال 93 محرز شد که این تخلفات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فرمانده وقت ناجا شخصا پرونده قضائی تشکیل دادند و آن را به دستگاه قضا سپردند و در این مورد نیز عده ای دستگیر شدند اما این پرونده همچنان مفتوح است و در حال بررسی قرار دارد.