به گزارش پارس به نقل از فارس مهرداد معصومی گفت:  فشار خون زمانی که 140 روی 90 و بیشتر از آن باشد بالا تلقی می شود.

وی ادامه داد: مصرف سیگار، چاقی، دیابت، کم تحرکی، مصرف زیاد نمک، استرس، افزایش سن، زمینه ارثی، بیماری کلیوی و تیروئید از عوامل افزایش فشارخون است.

این متخصص قلب و عروق گفت: کنترل نکردن فشار خون بالا باعث سختی و افزایش ضخامت سرخرگ های خونی می شود و در نتیجه موجب حمله قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی می شود.

معصومی افزود: وقتی که فرد همیشه در معرض مشکلات روحی و تنش‌های عصبی و کاری باشد از طریق ترشح برخی هورمون‌ها در بدن، فشار خونش بی‌ثبات می‌شود و اسپاسم عروقی رخ می‌دهد که سبب می‌شود تا فرد بسیار مستعد به سکته قلبی شود.

وی ادامه داد: بیماریهای قلبی در سه حالت بروز می کند،Œ جریان خون از قلب به سایر نقاط بدن متوقف شود، جریان خون به خود عضله قلب قطع شود و Žدر سلول‌های تنظیم کننده ضربان قلب اختلال ایجاد شود.بنابراین فشارخون بالا با ایجاد اختلال در جریان خون از مسببان اصلی سکته قلبی است.

این متخصص قلب و عروق گفت: فشارخون حداقل سالی یکبار باید کنترل شود و مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی در کنترل آن موثر است همچنین از حداقل نمک در غذا استفاده شود و غذاهای کم چرب در برنامه غذایی باشد و سیگار کشیدن و استرس نیز در زندگی نباشد یا کنترل شود.