به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران دادخدا سالاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باند بزرگ جعل اسناد و اسکناس و خرید و فروش اموال مسروقه در حالی در کرمان متلاشی شد که در سراسر کشور اقدامات خلافکارانه را انجام می‌دادند.
 
وی بیان داشت: در پی وصول خبرهایی مبنی بر فعالیت باند شش نفره با دامنه فعالیت در استان کرمان و سراسر کشور اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای کرمان و پلیس آگاهی کرمان انجام گرفت.
 
دادستان کرمان تصریح کرد: شش نفر از متهمان اصلی این باند دستگیر شدند که اقدام به سرقت خودروهای گران‌قیمت، جعل اسکناس، اسناد دولتی، اسناد و مدارک مالکیت اراضی و املاک، شناسنامه، کارت پایان‌خدمت، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی کارمندان و کارکنان دولت می‌کردند.
 
سالاری ادامه داد: این باند اقدام به جعل دسته چک‌های بانکی و جعل اسکناس‌های رایج ازجمله ریال، دلار، یورو و یوهان می‌کردند و پس از سرقت خودروهای گران‌قیمت برای این خودروها سندسازی کرده و آنها را خرید و فروش می‌کردند.
 
وی عنوان کرد: اعضای این باند جعل با استفاده از دسته چک‌های جعلی تعدادی خودروی گران‌قیمت خریداری کردند و همچنین اقدام به رفع توقیف از خودروها با احکام جعلی کرده‌اند.
 
این مقام قضایی از کشف سه دستگاه خودروی مسروقه از باند مذکور خبر داد و یادآور شد: همچنین یک کامیون وسایل مسروقه خودروهای گران‌قیمت هم از این باند کشف شده است که میلیاردها ریال ارزش دارد.
 
سالاری تصریح کرد: تحقیقات از اعضای باند بزرگ جعل اسناد و اسکناس و خرید و فروش اموال مسروقه در کرمان ادامه دارد و اعضای این باند از جاعلان و سارقان حرفه‌ای هستند و شماری از مالباختگان هم مشخص شده است.
 
وی با بیان اینکه اعضای باند بزرگ جعل اسناد جوان و تحصیلکرده هستند، ابراز داشت: آنها دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ اسکناس در اختیار داشته‌اند و مرکزیت این باند در شهر کرمان بوده است.