به گزارش پارس به نقل از ایسنا «جوان ٢٢ ساله اسلحه را برداشت. تنها يک گلوله در آن گذاشت. با کف دست، خشاب اسلحه را چرخاند و آن را روي شقيقه‌اش گذاشت. مي‌خواست نشان دهد که از چهار دوست ديگر خود شجاع‌تر است. دوستانش به او نگاه مي‌کردند. شايد منصرف شده بودند اما چيزي نمي‌گفتند. پسر جوان، ماشه را چکاند. ناگهان صداي تير، سکوت را در هم شکست. تنها گلوله خشاب، شقيقه پسر جوان را شکافت و از سمت ديگر خارج شد. دوستانش پس از رهايي از بهت و حيرت اوليه، او را به بيمارستان بردند اما فايده‌اي نداشت؛ «رولت روسي» به مرگ جوان ٢٢ ساله ختم شده بود.»

«اعتماد» با اين مقدمه نوشت: اين چند خط، سناريوي يک فيلم سينمايي نيست که بعد از پايان يافتنش، مرگي در کار نباشد. يک ماجراي واقعي است که ٢٦ ارديبهشت امسال در يک گاوداري در حاشيه تهران اتفاق افتاده و يکي از پرستاران بيمارستان فيروزگر که جنازه پسر جوان به آنجا منتقل شد، آن را تعريف کرده است.

او درباره اين حادثه مي‌گويد: هفته گذشته چهار جوان، پسري ٢٤– ٢٣ ساله را که خون از سرش مي‌ريخت به بخش اورژانس بيمارستان آوردند. اوضاعش آنقدر وخيم بود که بلافاصله او را به اتاق عمل بردند. دوستانش مي‌گفتند که سر يک شوخي، اسلحه‌اي تهيه کرده‌اند تا «رولت روسي» را روي خود اجرا کنند و او نخستين فردي بوده که اسلحه را برداشته است.»

پرستار بيمارستان فيروزگر مي‌گويد که اين داستان دهان به دهان بين همکارانش مي‌چرخد و همه آن را براي يکديگر تعريف مي‌کنند. او ادامه مي‌دهد: «گلوله سر پسر جوان را سوراخ کرده و خارج شده بود. چند ساعت در اتاق جراحي بود اما وقتي به بخش مراقبت‌هاي ويژه منتقل شد به دليل وخامت اوضاع جسماني جان خود را از دست داد.»

کارکنان بيمارستان از زبان چهار پسري که جوان ٢٢ ساله را به بيمارستان فيروزگر آورده بودند، شنيده‌اند که اين حادثه در يکي از گاوداري‌هاي شهريار اتفاق افتاده است. پرستار بيمارستان مي‌گويد: «وقتي پرستارها از همراهان مضروب چگونگي وقوع حادثه را پرسيدند آنها گفته‌اند که يک اسلحه خريده‌اند و به يکي از گاوداري‌هاي شهريار رفته‌اند تا آنجا «رولت روسي» را اجرا کنند. آنجا يک تير در اسلحه گذاشتند. همان جوان ٢٢ ساله به عنوان نفر اول تفنگ را برداشت اما وقتي ماشه را چکاند تير از اسلحه شليک شد و سرش را سوراخ کرد و او را به زمين انداخت.»

در حالي که پرستاران بيمارستان فيروزگر روايت اين حادثه را اين‌گونه تصوير کرده‌اند، مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس کشور درباره آن مي‌گويد: «در گزارشي که در اختيار ماست، جزئيات و علت وقوع اين حادثه مشخص نيست اما ما مي‌دانيم که ٢٦ ارديبهشت‌ماه امسال پسري ٢٢ ساله بر اثر اصابت گلوله به سر دچار خونريزي شده و پس از انتقال به بيمارستان فيروزگر، به دليل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.»

«رولت روسي» نوعي شرط‌بندي سر زندگي يا مرگ با اسلحه است که در فيلم‌هايي نام‌آشنا چون «شکارچي گوزن‌ها» و «سيزده»، پلان‌هاي ميخکوب‌کننده‌اي را ثبت کرده است. اما اين پلان‌ها هيچ مرگي را رقم نزده‌اند و بعد از نخستين کات کارگردان، بازيگرها در سلامت کامل دوباره نفس‌کشيده، خنديده‌اند و براي نشان دادن «بازي بودن اين دوئل» به هم چشمک زده‌اند. اما اين اتفاق براي جوان ٢٢ ساله‌اي که در گاوداري شهريار «رولت روسي» را به اجرا درآورد، به گونه‌اي ديگر رقم خورد و به مرگش انجاميد.

در بيشتر فيلم‌هايي که از چنين پلان‌هايي استفاده کرده‌اند، آهنگي دلهره‌آور روي تصوير پخش شده است اما معمولا نخستين گلوله سهم نخستين نفر نشده است؛ اتفاقي که در اين حادثه وارونه آن روي داده و گلوله، سهم نخستين نفر، بدشانس‌ترين شرکت‌کننده در دوئل، شده است.

روزنامه اعتماد در پايان نوشته است: براي بررسي علت وقوع اين حادثه تماس‌هاي متعددي با مقامات انتظامي تهران برقرار کرديم اما موفق به گفت‌وگو با آنها نشديم.