پايگاه خبري تحليلي «پارس»- قاليباف در حاشيه يكي از جلساتي كه وي و اسحاق جهانگيري حضور داشته به جهانگيري گفته است: «همان كاري كه احمدي نژاد با اخم با شهروندان تهراني داشته، آقاي روحاني با لبخند انجام مي دهد.»
 
وي افروده است: «آقاي احمدي نژاد با تندي و اخم به شهر تهران، بودجه نمي داد و اكنون آقاي روحاني با لبخند، بودجه نمي دهد و همان کارها را با لبخند انجام می دهد.»
 
قاليباف همچنين گزارشي از تخلفات ساخت و ساز توسط برخي نهادها و دستگاههاي اجرايي ارايه كرده و گفته است: «مجوز ساخت در ارتفاع 1800 متر مربوط به قبل از 1384 و 1381  است. به عنوان نمونه به يكي از مراكز غيردولتي آموزش عالي در دوره های قبلی تا ارتفاع 2600 متر مجوز دادند حالا همان آقایان به بنده ایراد می گیرند. اكثر باغ های تهران قبل از دوره ما تخریب شده بود.»

 گفته مي شود اين مركز آموزش عالي زير نظر يك مقام عالي رتبه است. برخي فشارهاي سياسي مانع از بررسي پرونده زمين خواري و فسادهاي سياسي و اقتصادي اين مركز آموزش عالي تاكنون شده است.

وي در خصوص برخي اخبار تاييد نشده از فساد در درون شهرداري تهران اظهار داشته است: «اخباري از فساد در شهرداري تهران دارم. لذا در هر موردی که مطلع شده ام به دادگاه کشاندم و به بیت المال برگرداندم وشکایت هایی به دیوان عدالت بردم. نهادهاي نظارتي هم هيچگاه از سستي شهردار تهران گزارشي نداده اند.»
 
وي افزود: «به زودي شیوه جدید اتوماسیون مالي در شهرداری راه اندازی می شود كه جلوي بخش قابل توجهي از فسادها و تخفيف هاي خلاف را خواهد گرفت.»

بايد دل از دولت بريد
به منظور تسريع در حل مشكلات زيربنايي در حوزه شهري فقط نبايد به تعامل ميان مديريت شهري و دولت دل بست بلكه به تجربه ثابت شده است با تعامل ميان دولت و مجلس و مديريت شهري مي‌توان از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني و اجرايي براي حل معضلات شهري بهره گرفت، به همين منظور كارگروه‌هاي مشتركي از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شوراي اسلامي شهر در حال شكل‌گيري است. 

به واقع با ورود نمايندگان مجلس به خصوص نمايندگان پايتخت به مباحث شهري مي‌توان اميدوار بود كه گره مسائل كلان شهري در سطحي بالاتر مورد رصد قرار گرفته است و از ظرفيت‌هاي قانوني مجلس نيز براي حل آن استفاده مي‌شود؛ گامي كه چندي است آغاز شده است و اين انتظار مي‌رود تا با افزايش تعامل ميان مديريت شهري و نمايندگان مجلس، گره مشكلات و معضلات كلان شهري باز شود.