به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از سه میلیون ۴۵۰هزار ایرانی همنام امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) هستند.


مهدی تدین گفت: بر اساس آخرین بررسی های آماری پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال بیش از سه میلیون و 450 هزار نفر از مردم کشورمان در گروه های مختلف سنی همنام با نام، القاب و کنیه های مقدس سالار شهیدان نامگذاری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این میان نام حسین بیش از یک میلیون و 800 هزار بار و نام شبیر 1124 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان به ثبت رسیده است گفت:  بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر نیز اسامی آنها در ترکیب با نام حسین است.

مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل  افزود: نام‌های طیب، مبارک، شهید، مطهر، وفی(وفادار)، بر(نیکوکار) و سبط از فراوانترین القاب امام حسین (ع) است، که ایرانیان بر روی فرزندان خود نام نهاده اند.

هر کس نامش « حسین» باشد و عظمت و شأن این نام را حفظ کند، محبت امام حسین (ع) در قلب او جاری می شود و فروغ هدایت امام حسین (ع)، فرا راه او و خاندانش قرار می گیرد و به او نوید شفاعت در فردای قیامت را می دهد  و در برابر حوادث روزگار او را بیمه می کند. پدر و مادری که از فقر محبت فرزند نسبت به خود نگران هستند با انتخاب نام« حسین» و ذکر مدام آن در منزل از مهربانی و صفای بی حد فرزندشان بهره ها خواهند برد.

بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر، مزین به نام، القاب و کنیه های حضرت عباس (ع)

تدین همچنین گفت: بر اساس آخرین نتایج آماری از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در سراسر کشور بیش از 605 هزار نفر از برادران و فرزندان ما به نام نامی ابوالفضل و قریب به 680 هزار نفر به نام زیبای عباس نام گذاری شده‌اند.

وی افزود: از بین القاب و کنیه‌های ایشان سقا، ابوالقاسم، ابوفاضل و ابوالفضائل از جمله اسامی است که ایرانیان عاشق حضرتش برای تقرب جستن به آن حضرت برای فرزندان خود برگزیده‌اند.

هر کس نام فرزندش را « عباس» بگذارد و حرمت این نام را نگهدارد به ادب و مروت و هیبت روحانی آراسته می شود و حضرت عباس مراد غیبی او می شود ، همگان از او به بزرگی و جوانمردی یاد می کنند و در آخرت از شفاعت آن بزرگوار بهره مند خواهد شد و آب به عنوان رمز معرفت و دریافت پیامهای روحانی در زندگی او نقش بسزائی خواهد داشت.