به گزارش پارس به نقل از تسنیم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در دیدار با سرپرست و مدیران شرکت مخابرات ایران سخن می‌گفت، ‌اظهار داشت: در مسئله اینترنت و تلفن‌های همراه و فناوری جدید مرتبط با آن‌ها، این نکته مشخص است که می‌توانند سبب پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شوند اما از سوی دیگر به عنوان شمشیر دو لبه نیز مطرح هستند و می‌توانند سبب مشکلات بسیار شوند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: این فناوری‌ها باید با کنترل‌های لازم در اختیار افراد قرار داده شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد زیرا در غیر این صورت، سبب مشکلات بسیار در جامعه می‌شوند.

استاد عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم حفظ حریم شخصی و اطلاعات افراد در هنگام استفاده از فناوری‌های جدید، تصریح کرد: امروز از تلفن‌های همراه و شبکه‌های ارتباطی و فناوری‌های جدید برای کسب اطلاعات جوامع استفاده می‌شود.‌

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضررهای تلفن‌های همراه و فناوری‌های جدید برای سلامتی انسان‌ها، اظهار داشت: آثار سوء برخی از فناوری‌ها مانند تلفن‌های همراه باید ‌به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد تا به حداقل برسد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آسیب‌های وارده به سبب عدم کاربرد صحیح فناوری خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از فناوری نیز باید به مردم آموزش داده شود تا از آسیب‌های آن‌ها کاسته شود؛ به عنوان مثال استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی یا رد شدن از خیابان سبب ایجاد مشکلات برای مردم می‌شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی ‌و به مردم نیز آموزش داده شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: بهتر است برای قیمت‌های خدمات مخابراتی مبنایی مشخص شود و مردم در زمینه هزینه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند و به آن‌ها اطلاع لازم داده شود.