به گزارش پارس، کسری اصفهانی با بیان اینکه نهمین همایش بیوتکنولوژی ایران از سوم تا پنجم خرداد ۹۴ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰۰ مقاله از کشورهای مختلف به دست ما رسیده است. 
 
عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به اینکه آخرین یافته های علمی در زمینه بیوتکنولوژی و همچنین دغدغه ها و مشکلات موجود در این خصوص در همایش پیش رو به بحث و بررسی گذاشته می شود، افزود: بیش از ۲۰ نفر از اساتید و پزشکان برجسته خارج از کشور برای حضور در همایش و سخنرانی دعوت شده اند.
 
به گفته وی پزشکی، کشاورزی، جانوری و صنعت، بایو انفورماتیک و بایو اتیک از جمله محورهای مورد نظر در این همایش هستند. 
 
اصفهانی ادامه داد: بخش عمده تحقیقات ما در کشور مربوط به حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی است. ولی متاسفانه به دلایل مختلف، این اجازه داده نشده است که این تکنولوژی در کشاورزی رشد کند، بنابراین این تحقیقات تبدیل به محصولات نشده و سر سفره مردم نیامده است. 
 
دبیراجرایی نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران با بیان اینکه در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی علی رغم آنکه شمار محققان اندک است اما پیشرفت چشمگیر بوده است گفت: داروهای نوترکیب وارد بازار شده و وارد سبد دارویی مردم شده است. 
 
وی تصریح کرد: با این اقدام هزینه تولید دارو کاهش یافته و داروهای تولیدی از کیفیتی مشابه داروهای خارجی برخوردار هستند و حتی به کشورهایی صادر می شوند. 
 
اصفهانی با اشاره به اینکه تمایل داریم شرکت های خدمات دهنده و تامین کننده مواد آزمایشگاهی که مورد استفاده محققان است در همایش شرکت کنند عنوان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی به همایش خواهند آمد و فرصت مناسبی برای رونق بازار این محصولات خواهد بود.