به گزارش پارس به نقل از مرصاد نیوز آیت الله شیخ عباس تبریزیان بعد از ظهر یکشنبه در جمع دانشجویان کرمانشاهی با بیان اینکه در خصوص طب اسلامی نزدیک به ۱۱ هزار روایت موجود است، اظهار داشت: این تعداد روایت در مجموعه کتابی که در ۴ جلد با عنوان "دراسه فی طب الرسول المصطفی" گردآوری شده، موجود است.

 

پدر طب اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه طب اسلامی بسیار کم هزینه تر از درمان های دیگر است، افزود: امروز یک عمل جراحی قلب در حدود نزدیک به ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد در حالی که همان بیماری قلبی با یک داروی ۲ هزار تومانی که مبتنی بر طب اسلامی تهیه شده است، قابل درمان است.

 

وی با بیان اینکه بیماری هایی که امروز لاعلاج و صعب العلاج شناخته می شوند در طب اسلامی دارای درمان هستند، افزود: به عنوان مثال بیماری MS در طب اسلامی دارای درمان است و به راحتی بیمار مبتلا به این بیماری درمان می شود.

 

تبریزیان در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه طب سنتی از سوی برخی از محافل با مخالفت هایی روبروست، گفت: برخی ها تلاش کردند که منابع طب اسلامی را جمع کنند و از گسترش آن در جامعه جلوگیری کنند.

 

به گفته وی منابع اسلامی اولین مجموعه های مکتوبی هستند که در خصوص بیماری های انسانی صحبت به میان آورده اند.

 

وی تصریح کرد: کتاب کافی مرحوم کلینی اولین کتابی است که از میکروب و ویروس صحبت کرده و در زمینه ژنتیک نیز در کتب اسلامی صحبت های خوبی مطرح شده است.

 

پدر طب اسلامی ایران با بیان تقسیم بندی های انواع طب در جهان گفت: امروز ۴ طب شناخته شده در جهان وجود دارد که به ترتیب طب اسلامی، طب یونانی، طب شیمیایی و طب هندی هستند.

 

وی تاکید کرد: منابع طب اسلامی روایت و قرآن کریم، طب یونانی متون مسیحیت، طب شیمیایی عقل و تجربه و طب هندی متون بودایی است.

 

به گفته تبریزیان جز منابع طب اسلامی به دیگر منابع طب های دیگر نمی توان اعتماد کرد زیرا در آن ها تحریف صورت گرفته است.

 

تبریزیان با بیان اینکه منشا شکل گیری طب شیمیایی کشور آلمان است، گفت: آلمانی ها خود به ناکارآمد بودن این طب پی برده اند و امروز نزدیک به ۸۰ درصد آن ها از درمان های گیاهی استفاده می کنند.

 

به گفته وی استفاده و ترویج استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری بزرگترین جنایت تاریخ بشریت است.