به گزارش پارس به نقل از فارس هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه متروی شهدای رسانه (میدان جهاد) که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد اظهار داشت: این ایستگاه به نام شهدای رسانه تغییر نام یافته است.

وی گفت: این ایستگاه از فردا از 30 هزار مسافر استقبال می‌کند و ایستگاه شهدای رسانه در 12 هزار متر مربع و در 2 طبقه ساخته شده است.

درویش ادامه داد: دسترسی شرقی و غربی این ایستگاه دارد و در خط 3 مترو و تمامی خطوط تمامی ایستگاه‌ها با تجهیزات کامل از جمله پله‌برقی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در هر ماه یک ایستگاه مترو به بهره‌برداری می‌رسد گفت: ایستگاه عبدل‌آباد نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

درویش خاطر نشان کرد: 20 کیلومتر مترو در سال گذشته با حمایت شهرداری و شورای شهر تکمیل شد ولی 10 درصد از برنامه عقب هستیم .

درویش خاطر نشان کرد: هزینه 20 کیلومتر مترو در شهر تهران 2 هزار میلیارد تومان است که تا کنون تمامی هزینه‌ها توسط شهرداری تهران تامین شده است و حدود 10 درصد سال گذشته کمک عمرانی در این بخش از دولت گرفته‌ایم.

وی گفت: برای سال 94 و 95 توسعه خطوط مترو را در دستور کار داریم.

درویش گفت: ما در دو شیفت فعالیت می‌کنیم و 2 پروژه خط 6 و خط 7 مترو نیز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: خط 6 از شمال شهر ری آغاز و از کیان‌شهر، دولت‌آباد، خیابان خراسان، هفت‌تیر، ولی‌عصر می‌گذرد و به طول بیش از 30 متر در شمال غرب تهران به پایان می‌رسد.

وی در باره خط 7 متروی تهران نیز افزود:این خط نیز از افسریه آغاز از خیابان 17 شهریور، قیام، انقلاب، بیمارستان امام خمینی (ره) می‌گذرد نهایتا در جنت‌آباد به پایان می‌رسد و در کل این دو پروژه 70 کیلومتر است که 7 هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: شهرداری تهران سالانه هزار میلیارد تومان به مترو اختصاص می‌دهد که با این اختصاص ساخت این دو خط 7 سال به طول می‌انجامد.