به گزارش پارس به نقل از ایسنا مجيد رستمي درباره گروگان‎گيري اتباع خارجي به ويژه افاغنه غيرمجاز اظهار کرد: اتباع خارجي بايد تلاش کنند تا به صورت قانوني وارد کشور شوند که با چنين مخاطراتي مواجه نشوند.


وي تاکيد کرد: به افرادي که نسبت به گروگان‎گيري اتباع غيرمجاز اقدام مي‎کنند، هشدار داده مي‎شود که قادر به فرار از چنگال پرتوان عدالت نيستند و با آنان برخوردي قاطع و بازدارنده صورت مي‎گيرد.

وي تصريح کرد: همچنين به تمام افرادي که در اين راستا فعاليت مي‎کنند و مورد شناسايي نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي قرار گرفته‎اند، اخطار داده مي‎شود که در صورت مداومت و استمرار اين کار ضدانساني، اخلاقي و اجتماعي دستگير شده و به اشد مجازات محکوم مي‎شوند.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان جيرفت با اشاره به اين‌که «افرادي که با اين باندها همکاري کنند به عنوان معاونت در گروگان‎گيري تحت تعقيب قرار مي‎گيرند»، گفت: مباشرين طبق ماده 621 قانون مجازات اسلامي به 15 سال حبس تبعيدي محکوم و تمام اموال ناشي از جرم به نفع دولت ضبط و مصادره مي‎شود.

رسيدگي به پرونده تجاوز به عنف در ديوان عالي کشور

وي با توجه به روند پرونده تجاوز به عنف در جيرفت افزود: اين پرونده هم‎اکنون در ديوان عالي کشور در حال رسيدگي است و به مردم اطمينان داده مي‎شود که متهم به سزاي عمل خويش مي‎رسد.

وي بحث قليان کشيدن در اماکن عمومي را يک ناهنجاري اجتماعي خواند که همچنان مقابله با آن توسط مسئولان مربوطه در حال پيگيري است و تصريح کرد: با ابراز تأسف مجتمع‎هاي بين راهي مأمن افراد معتاد و خاطي شده است به همين دليل به مسئولان امر تذکر داده شده که آن‎ها را ساماندهي و در صورت عدم استفاده تبديل به احسن کنند.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان جيرفت اظهار کرد: تخريب کارگاه‎ها پس از اتمام کار، امري بسيار غيرمنصفانه و اجحاف در حق مردم آن منطقه است که بايد نسبت به آن توجه بيشتري صورت گيرد.

وي با انتقاد شديد نسبت به اين امر که «شايسته‎سالاري در انتخاب رؤساي صنوف وجود ندارد»، گفت: به مسئولان امور صنفي به دليل پوشش نامناسب فروشندگان، وضعيت مانکن‎ها و ... تذکر داده مي‎شود تا حدود اسلامي و قوانين را رعايت کنند.

وي با اشاره به اين‌که «از ابتداي سال‌جاري تاکنون 175 حلقه چاه در منطقه پلمب شده است» خاطرنشان کرد: همچنين طي اين مدت 218 هکتار زمين از متصرفان باز پس گرفته شده است.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان جيرفت گفت: استفاده از خودروهاي دولتي توسط مسئولان براي امور شخصي، ناتمام گذاشتن پروژه‎ها، کم‎کاري کارکنان و ... ناهنجاري‎ اجتماعي است که بايد با قاطعيت با آن‎ها برخورد شود.

وي افزود: قدمگاه‎هايي که در سطح شهرستان جيرفت بدون شجره‎نامه هستند، بايد تعيين تکليف و در صورت لزوم تخريب شوند.