به گزارش پارس به نقل از ایلنا احمد دنیامالی در جلسه شورای شهر با بیان اینکه در بحث سوانح و سوختگی در کشور با مشکل جدی مواجه هستیم، گفت: چندی پیش یکی از اقوام خود را با درصدی از سوختگی به بیمارستان سوانح سوختگی برده و بعد از آن جنازه‌اش را تحویل گرفته‌ایم. آمادگی داریم، در  خصوص بیمارستان‌های سوانح سوختگی به وزارت بهداشت کمک کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان اظهار کرد: بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل شرایط نامناسب مالی در انتظار مرگ فرزندان خود می‌مانند و ما در شورای شهر این آمادگی را داریم که برای کمک در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری کنیم.

وی در خصوص افزایش اورژانس در شهر تهران گفت: ما مکان های زیادی برای احداث ایستگاه‌های اورژانس داریم.

در ادامه اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر خطاب به وزیر بهداشت گفت: زمانی که طرح تحول سلامت را مطرح کردید، ترسیدم که بودجه دولت برای انجام این کار کافی نباشد، اما خوشبختانه این طرح به خوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه اصل 43 قانون اساسی بر فراهم کردن بهداشت، درمان و آموزش و پرورش به صورت رایگان برای مردم تاکید دارد، گفت: شما به این قانون عمل کردید و امیدوارم دولت و مجلس نیز نسبت به این موضوع حساس باشند.

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: برای انتقال خون، رسیدگی‌های فوری، کنترل فشار خون و قند خون مردم می‌توان ایستگاه های سلامت را در مترو برپا کرد.

دوستی ادامه داد: پیشنهاد دیگر من آن است که حساب خیریه‌ای به امضای خود برای نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج باز کنید تا مردم داخل و خارج از کشور کمک های مالی خود را به این حساب ریخته و دست شما برای کمک به بیمارانی که توان پرداخت سهم 10درصدی خود را ندارند، باز باشد.