پايگاه خبري تحليلي «پارس»- آذرصدارت - ديروز در خبرها آمده بود «طبق آمار، اعتياد به مواد مخدر صنعتي و روان گردان‌ها در ميان زنان، شيوع بيشتري نسبت به مردان دارد و اين مسئله، بيشتر به دليل کسب زيبايي و لاغري اتفاق مي‌افتد». از آنجا که معمولا اين گونه اعتيادها، ناآگاهانه و به دليل عدمِ شناخت زنان و دخترانِ جوان از ترکيبات و تاثيراتِ مواد محرک که روياي داشتن هيکل متناسب و پوست و موي زيبا را در سر دارند شکل مي‌گيرد و اين مواد، در قالب قرص و پودر و با اساميِ قلابي، به شکلِ قاچاق و بدون هيچگونه مجوز قانوني و بهداشتي در مکان هايي مثل سالن‌هاي‌ زيبايي، سالن‌هاي‌ ورزشي، عطاري‌ها و برخي مطب‌هاي‌ خصوصي ارائه مي‌شود؛ «ميني پرونده» امروز، به شفاف سازي اين پديده اجتماعي مي‌پردازد. با ما همراه باشيد.

دستيابي به تناسب و زيبايي، به مصرف دارو نياز ندارد

خانم اميني، يک آرايشگر باتجربه و مسئولِ يکي از سالن‌هاي‌ زيباييِ شناخته شده در مشهد، درباره زيبايي و لاغري با مواد مخدر مي‌گويد: «قديم‌ها مي‌گفتند به تعداد آدم‌ها و سليقه ها، زيبايي وجود دارد، اما اين روزها، غول‌هاي‌ صنعت مد و فشن زيبايي و تناسب را براي زنان دنيا، تعريف مي‌کنند و سلبريتي‌ها و چهره‌هاي‌ شناخته شده بين المللي، چارچوب و استانداردهاي زيبايي را معنا مي‌دهند؛ در چنين شرايطي، زنان و دخترانِ ايراني هم تلاش مي‌کنند تا هر چه بيشتر به اين استانداردها نزديک شوند؛ غافل از اين که بزرگان عرصه مد در جهان، مايلند لباس هايشان به شکل دو بعدي و روي تن مدل‌هاي‌ بسيار لاغر با سايز صفر، که در واقع نقش چوب رختي متحرک را براي لباس ايفا مي‌کنند به نمايش دربيايد و ستاره ها، با گريم و آرايش و نورپردازي آنچناني، به شکلي که مي‌بينيم جلوه مي‌کنند و در واقع اين شکلي نيستند. در اين ميان، متاسفانه برخي هم صنف‌هاي‌ من، به سوءاستفاده از اين نياز و غفلت مي‌پردازند و با تشويق مشتريانِ شان به لاغرشدن و زيباتر شدن، به ارائه مواد مخدر با اسم‌هاي‌ من درآوردي مي‌پردازند. دخترخانمي مشتري من بود که مدتِ زيادي به موعد جشن عروسي اش نمانده بود و به شدت مايل بود لاغر شود. بعدها برايم تعريف کرد که از يکي از صاحبان سالن‌هاي‌ زيبايي، تعدادي قرص به مبلغ سيصدهزار تومان خريده است که کمک کرده ظرفِ مدت کوتاهي، مقدار زيادي وزن کم کند؛ اما حالا ديگر نمي‌توانست قرص‌ها را ترک کند و با بررسي بيشتر متوجه شده بود که ماده‌اي‌ که مصرف مي‌کرده، نه يک قرصِ معمولي، بلکه مخدر بوده است. جالب است بدانيد معمولا بازرسانِ اتحاديه بانوانِ آرايشگر، به طور مرتب و بدون هماهنگيِ قبلي، براي کنترل و جلوگيري از اين حواشي به سالن‌هاي‌ زيبايي سرکشي مي‌کنند، اما عملا کار زيادي از دستشان برنمي آيد. من فکر مي‌کنم زنان و دخترانِ ما که اغلب تحصيل کرده هستند، بايد نسبت به اينگونه پيشنهادها و راه حل‌ها و ميانبرها، حساس و هوشيار باشند و يادشان باشد تناسب و زيبايي، ربطي به مصرفِ دارو ندارد. بهتر است با تغذيه مناسب، ورزش و تحرکِ کافي، دوري از استرس و فشارهاي روحي و مراقبت‌هاي‌ معمول از پوست و مو، به يک زيباييِ طبيعي و معمولي راضي باشيم.»

 مخدر زيبايي لاغري

موج سواريِ عده‌اي‌ سودجو بر موجِ روياهاي دخترانِ جوان
دکتر غيور مبرهن، متخصص تغذيه نيز معتقد است: «ما اصلا داروي مُجازِ لاغري که بتواند شخص را طي مثلا يک ماه، ده کيلو لاغر کند نداريم و هر کسي و هر کجا که چنين ادعايي دارد، دروغ مي‌گويد و کارش، غيرقانوني است. چنين موادي حتما ترکيبات مخدر دارند و اعتيادآورند و خب، وقتي کسي معتاد مي‌شود، طبعا لاغر مي‌شود. اين مخدرها، نه فقط در کشورِ ما، بلکه در اغلبِ کشورهاي اروپايي و آمريکايي هم غيرمجاز و غيرقانوني است. من در انگليس درس خوانده‌ام و براي مطالعات و تحقيقات به اغلبِ کشورهاي دنيا سفر کرده‌ام و از نزديک شاهد بودم که قاچاق چنين موادي، همه جاي دنيا جرم است. متاسفانه در کشورِ ما، عده‌اي‌ سودجو با علم به درآمد هنگفت حاصل از چنين کسب و کاري، بر روياها و ايده آل‌هاي‌ زنان و دختران جوان موج سواري مي‌کنند و با تبليغاتِ وسيع، به اسمِ لاغري و تناسب و زيبايي، اين قشر آسيب پذير را در دامِ مخدرهاي صنعتي و روان گردان‌ها اسير مي‌کنند. يادمان باشد درمانِ چاقي، فقط رژيم غذايي مناسب و ورزش است. از مصرفِ هرگونه دارو که فاقد مُهر تاييد وزارت بهداشت کشورمان است، بپرهيزيم و بازيچه دست سودجويان نشويم.»

چهره مانکن مشهور پس از اعتیاد به شیشه

 مخدر زيبايي لاغري1

خانم جائل استراس برنده رقابت برترین مدل آمریکایی بود اما اعتیاد به شیشه زندگی او را به کلی. دکتر محمد رضا صفری نژاد درباره اعتیاد به خودارضایی گفت اگر فردی بطور فزاینده اقدام به عمل. چگونه بلیت هواپیمای ارزان قیمت به مقصد ا. چگونه بلیت هواپیمای ارزان قیمت به مقصد اروپا تهیه کنیم در قرن حاضر تهیه بلیت هواپیما و.

تصاویری تکان دهنده از تاثیر مواد بر چهره افراد
همه ما، معمولا، آسیب دیدگان از موادمخدر را می بینیم اما به سرعت از کنار آن می گذریم. این گزارش می خواهد ما به توقف و تامل وادارد.

 مخدر زيبايي لاغري2

دیلی میل گزارش تصویری تهیه کرده از چهره افراد معتاد در مراحل مختلف استفاده از روان گردان ها.

 مخدر زيبايي لاغري3

بنا بر این گزارش، آسیب های وحشتناک استفاده از این مواد بر پوست افراد و تغییراتی که فقط در ظاهر آنها دیده می شود، وحشتناک است؛ علاوه بر آن که آثار وحشتناکتر آن بر درون افراد را با دوربین عکاسی نمی توان نشان داد.

 مخدر زيبايي لاغري4

 مخدر زيبايي لاغري5

 مخدر زيبايي لاغري6