پايگاه خبري تحليلي «پارس»- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز گفت: حدود 200 کودک همراه مادرانشان در زندان‌های کشور هستند که از میان آنها 20 کودک در ندامتگاه شهرری زندگی می‌کنند.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، شهیندخت مولاوردی نیز در حاشیه برگزاری هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران، افزود: خیرین در اصفهان مهدکودکی را در زندان زنان راه اندازی کرده اند. بنابراین باید به ظرفیت خیرین برای ایجاد مهد کودک در زندان ها توجه کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور، رئیس سازمان زندان ها گزارشی را درباره وضع زندان های کشور ارائه داد که بخشی از آن مربوط به زنان زندانی بود؛ البته این گزارش قبلا به هیات دولت ارائه شده بود و پیشنهادات 13 گانه ای در پایان گزارش رئیس سازمان زندان ها مطرح شد که با پیگیری و هم افزایی بین دستگاه ها می توانیم به بهبود وضع زنان زندانی امیدوار باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: بحث اصلی سیاست های قوه قضاییه و نظارت بر تحقق این سیاست ها و هماهنگی قوه مقننه و مجریه برای عملیاتی کردن این سیاست ها از جمله کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حبس زدایی، کاهش عناوین مجرمانه و افزایش مجازات های جایگزین زندان است که می تواند کمک موثری برای بهتر شدن وضعیت کنونی کند.