به گزارش پارس به نقل از فارس رسول دیناروند در حاشیه برگزاری همایش ملی نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت گفت: شکی نیست که هر کجا حمایت‌های دولتی باشد خطر هزینه‌های القایی نیز وجود خواهد داشت به همین دلیل برای کنترل این هزینه‌ها طراحی‌های لازم را انجام داده‌ایم و یک سال از اجرای آن می‌گذرد.

وی افزود: در سطح کلان جلوی هزینه‌های القایی را گرفته‌ایم حتی کنترل مصرف را در تجهیزات پزشکی هم داشته‌ایم.

دیناروند گفت: با اجرای این برنامه‌ها صرفه‌جویی ارزی 10 درصدی را در حوزه تجهیزات پزشکی و 30 درصدی را در حوزه دارو در سال گذشته محقق کرده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: این صرفه‌جویی بخشی ناشی از کنترل مصرف بوده و بخشی به دلیل کاهش قیمت‌ها انجام شده است. چرا که یکی از راههای کاهش هزینه‌های القایی منطقی کردن سود شرکت‌ها است تا امکان مانور غیراخلاقی کمتر شود.

وی افزود: کاهش قیمت‌های دارو را به صورت جدی داشته‌ایم به طوری که در برخی داروها بین 10 تا 90 درصد قیمت‌ها کاهش یافته است.

دیناروند در مورد لوازم بهداشتی و آرایشی گفت: متأسفانه بازار جدی قاچاق را داریم و یک راه مبارزه با آن این است که لوازم مورد تأیید امکان ورود به بازار را پیدا کند.

وی گفت:‌ در یک و نیم سال گذشته بازار لوازم آرایشی ساماندهی شده و با منابع غیر معتبر سختگیرانه برخورد کرده‌ایم اما قاچاق هنوز بالا است و گاهی امکان برخورد با آن نیست چون مرزها و بازار آن وسیع است.