پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- غلامرضابني اسدي- همسايه، کلمه مقدسي است، در ادبيات ديني ما نيز جايگاه ارزشمندي دارد اين کلمه مقدس در محله ما، در ميان برخي همسايه ها هنوز آن مفهوم متعالي را دارد و آنان فقط شريک شادي ها نيستند که از قضا در مشکلات بيشتر پاي کار هستند و... مرد اين ها را مي گفت و گريز مي زد به ضرورت اصلاح سبک زندگي که چند سال پيش در بجنورد مورد تأکيد مقام معظم رهبري قرار گرفت.

 

 

 

او مي گفت در ميان رفتار همسايگان قديم و جديد ما، مي توان کلام به عمل درآمده رهبري را به خوبي مشاهده کرد. آنان نسبت به هم حساسند، محبت دارند و مهرباني را معنا مي کنند. اين شهروند، توضيح مي داد، چند روز پيش که خانم يکي از همسايه ها دچار بيماري شده بود، خانم هاي همسايه که من ترجيح مي دهم آنان را «خواهران عاطفي» بنامم، هر کدام براي انجام کاري داوطلب مي شدند. يکي مي خواست فرزندان فرد بيمار را به ميهماني ببرد، ديگري سراغ مشکلات خانه بود، سومي براي همراهي بيمار در بيمارستان خود را آماده مي کرد و چهارمي... جالب بود که يکي از اين همسايه ها، برنامه سفر خود براي عروسي يکي از اقوامش در شهرستان را هم با وضعيت همسايه تنظيم مي کرد که چند روز زودتر برود و روز بعد از عروسي بازگردد، يا روز عروسي برود و چند روز بعد بماند... او مي گفت: وقتي اين روابط را مشاهده کردم.

گفتم هنوز اين جا چراغي روشن است. گفتم اگر در برخي مسائل، اخلاق جمعي و محيط زيست اجتماعي ما مورد هجوم قرار گرفته، اما هنوز در برخي حوزه ها هستند کساني که سبک زندگي شان، رايحه خوش فرهنگ ملي و شکوه آموزه هاي ديني دارد.

فکر مي کنم اين روابط زلال را بايد باز گفت، همين خاطره گويي از يادهاي روشن، خود ترويج سبک زندگي مومنانه است که رهبر انقلاب هم ضرورت اقبال به آن را يادآوري فرمودند. ما هم به يکديگر يادآوريم، مهرباني را که خصلت جاودانه ايرانيان است. به ياد هم آوريم، همدلي را روايت دست هاي مهربان را و... بخوانيم براي هم که مي گويند آنقدر حضرت رسول ا...(ص) درباره حق همسايه بر همسايه گفت که برخي پنداشتند، همسايه از همسايه ارث مي برد و... بله، اين شهروند ديار آفتابي امام رضا(ع) از روزهاي هماره روشن و شب هاي آفتابي همسايگان خود مي گفت، من هم بازگو مي کنم، شما هم تعريف کنيد، گفتن از خوبي ها و همدلي ها دل را آرام و سبک زندگي را به سمت بهتر شدن اصلاح مي کند... .