به گزارش پارس به نقل از مهر، محققان به بررسی تاثیر آلودگی هوا بر زنان باردار در پکن پرداختند تا بتوانند ابعاد و خطرات جدیدی از آلودگی هوا را بررسی کنند. پکن را به جرات می توان آلوده ترین شهر دنیا دانست که حتی نفس کشیدن در این شهر برای انسان های سالم نیز دشوار است. بررسی ها نشان داد، نوزادانی که در این شهر به دنیا آمده بودند به نسبت نوزادانی که در سایر مناطق یا کشورها متولد شده بودند زیر وزن طبیعی و نرمال بودند.


محققان در این مطالعه وزن ۸۳.۶۷۲ نوزاد را در زمان تولد مورد بررسی قرار دادند. این بررسی در زمانی صورت گرفته بود که پکن میزبان بازی های المپیک در سال ۲۰۰۸ میلادی بوده و به همین دلیل دولت چین، کارخانه های این کشور را مجبور به عدم فعالیت در زمان بازی های المپیک کرده بود و در نتیجه پکن از آلودگی کمتری برخوردار بوده و علاوه بر آن مقررات بخصوصی برای تردد خودروها نیز در خیابان ها اعمال شده بودند.

اما با این وجود و با اعمال چنین قوانینی باز هم نوزادانی که در این بازه زمانی متولد شدند، تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گرفته و نوزادانی زیر وزن طبیعی و نورمال بودند که نشان از تاثیر آلودگی هوا بر وزن نوازادن داشت.