به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در این مراسم که شخصیت هایی همچون آیت الله علوی گرگانی، رییس مجلس شورای اسلامی ، استاندار قم ، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، فرزندان رهبر معظم انقلاب ، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم مشهد، همدان، تهران، کرج، تویسرکان و قم حضور داشتند، یاد و خاطره آن مرحومه گرامی داشته شد.


حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم دراین مراسم با اشاره به موقعیت و جایگاه خاص همشیره رهبری، اظهار کرد: آن مرحومه تمام عمر شریف خویش را در فضای علم، اجتهاد و فقاهت سپری کرد.

وی با بیان اینکه آن بانوی فقید فرزند شخصیتی همچون آیت الله سید جواد خامنه ای بود، افزود: علاوه بر آن از جانب مادر نیز نوه آیت الله میردامادی از فقهای بزرگ مشهد به شمار می رفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرحومه حسینی خامنه ای از بیت فقاهت و روحانیت منتقل به بیت روحانیت و علم بود، خاطرنشان کرد: همسرآن بانو نیز عالم بزرگواری مانند مرحوم مغفور حجت الاسلام ابوالقاسم شمس الهی بود.

بانو سیده فاطمه سلطان حسینی خامنه ای همشیره گرامی رهبر معظم انقلاب اسلامی اول فروردین ماه سالجاری در یکی از بیمارستان های تهران در سن 89 سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش پس از تشییع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد