به گزارش پارس به نقل از ایرنا، معاون اجرایی رییس جمهوری در حاشیه این مراسم اظهار داشت: از زمان آغاز به کار غیر رسمی سامانه 111 (اوایل اردیبهشت) در استان فارس تا کنون حدود 30 هزار و 93 مورد ارتباط مردمی با این سامانه برقرار شده است.


محمد شریعتمداری افزود: 23 درصد از این ارتباط ها مربوط به درخواست های مالی و مابقی در زمینه مسکن، اشتغال، دارو و درمان و شکایت از دستگاه های اجرایی است.

معاون اجرایی رییس جمهوری بیان کرد: برای افرادی که از طریق این سامانه درخواست های خود را مطرح کرده اند ، کد رهگیری در نظر گرفته شده و آنان می توانند از طریق این کد ، نتایج درخواست خود را پیگیری کنند.

شریعتمداری ادامه داد: تلاش بر این است به همه درخواست هایی که از طریق این سامانه مطرح می شود، رسیدگی شود اما امکان رسیدگی به برخی از درخواست ها از جمله اشتغال در زمان اندک میسر نیست.

وی گفت: اشتغال نیازمند ایجاد زیرساخت های بنیادی و اساسی از جمله سرمایه گذاری است و دولت نیز در این زمینه اهتمام جدی دارد.

در این آیین اعلام شد: در این مرکز یک هزار و 200 نیرو در سه نوبت کاری به وسیله 400 دستگاه رایانه، درخواست ها و مطالبات مردم را در طول سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان فارس ثبت می کنند.

این مرکز که در باشگاه فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز استقرار یافته است، تا دو روز بعد از پایان سفر رییس جمهوری به فعالیت خود ادامه می دهد و درخواست های مردم را که از طریق شماره 111 مطرح شده است ، ثبت می کند.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایت های مردمی استانداری فارس پیش از این گفته بود: مرکز سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت ) این استان از سوی مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به عنوان الگوی کشوری برتر معرفی شد.

دارا کیانی افزود: برای فراهم کردن شرایط ارتباط بین مردم و دولتمردان، با یک ابتکار ارزشمند، یک شماره تلفن سه رقمی (111) در اختیار مردم قرار گرفته تا این ارتباط با سهولت بیشتری برقرار شود.

رییس جمهوری و هیات دولت در شانزدهمین سفر استانی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری (نهم و دهم اردیبهشت) میهمان مردم فارس خواهند بود.