به گزارش پارس،وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان " دولت، ملت، همزبانی و همدلی" خاطرنشان کرد: این شعار که توسط رهبرمان انتخاب شد شعاری هوشمندانه بود که کاملا فرهنگی است و به تمام معنا در موضوعیت کار مسجد و روحانیون است. ترویج فرهنگ، دوستی و مودت خواسته شریعت ماست.

وی در رابطه با اتفاقات اخیر یمن گفت: یک ماه است که این کشور مظلوم مورد حمله دژخیمان آل سعود قرار گرفته و روی سیاه صهیونیست‌ها را تکفیری‌های وهابی سفید کرده‌اند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: نام یمن بر سر زبان‌ها افتاده و ما را یاد اویس قرنی، مالک اشتر و شخصیت‌هایی که برخاسته از این سرزمین هستند می‌اندازد. این سرزمین مظلوم و مملو از گرفتاری‌های گوناگونی که مردم در این سرزمین دارند طعمه آل سعود بود، به خصوص به دلیل ارادتی که به حضرت علی داشتند از قبل مورد کینه قرار گرفته بود و مدت‌هاست که علاقه‌مند بودند این کشور را در مشت‌شان بگیرند.

حاج علی‌اکبری افزود: البته این جنایت فجیع به وسیله کسانی که مدعی اسلام هستند و با همکاری رژیم‌های پلید و شیاطین و سکوت مجامع بین‌المللی اتفاق افتاده است. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: لذا ما اولا به شدت اعمال جنایتکارانه آل سعود را محکوم می‌کنیم و دوما از مردم یمن با تمام وجود حمایت خواهیم کرد.

حاج‌علی‌اکبری با بیان این‌که «رویکرد برنامه‌دار بودن مساجد باید با قوت ادامه پیدا کند» تصریح کرد: در شورای فرهنگی مساجد کارهای سالانه مشخص می‌شود و امیدواریم شاهد برنامه‌های ۳ ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله در مساجد باشیم.

وی با بیان این‌که «رویکرد مساجد در سال ۹۴ نسل جوان است» گفت: امسال می‌خواهیم درباره مسجد و جوانان تاکید ویژه‌ای داشته باشیم. آنچه پیرامون ما توسط دشمن رقم می‌خورد تلاش برای شکاف بین نسل‌هاست. همچنین دشمن در رابطه با دو موضوع شبهه و شهوت شبانه‌روز کار می‌کند. بنابراین طراحی مسیر برای نسل جوان به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است.

وی افزود: باید موقعیت جوانان امروز را مطالعه کنیم و بدانیم برای رشد جوانان در خانه‌های خدا چه برنامه‌هایی می‌تواند وجود داشته باشد، همچنین اگر بخواهیم برای نسل جوان جاذبه داشته باشیم باید به آنها مسئولیت بدهیم تا مشارکت کنند و در برنامه‌های مسجد نقش آنها تعریف شود، همچنین به مسائل مهم زندگی آنها یعنی اشتغال و ازدواج اهمیت داده و در اولویت‌های ما باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که «۱۱ شعبان روز جوان است» گفت: به همه عزیزان پیشنهاد می‌کنم در یک برنامه‌ریزی، جوانان منطقه خود را شناسایی کرده و در روز میلاد حضرت علی اکبر که روز جوان نامگذاری شده از آن‌ها تقدیر شود.

وی در رابطه با برگزاری نماز صبح به صورت جماعت گفت: وضع ما در رابطه با نماز صبح وضع خوبی نیست و تصمیم گرفته‌ایم این عیب را از مساجد و روحانیت برطرف کنیم. قبلا ۶۰۰ مسجد نماز جماعت صبح را برگزار می‌کرد و حال این عدد به ۱۰۰۰ مسجد رسیده است که این خود جای شکر دارد، اما باز هم با وضع مطلوب فاصله داریم بنابراین قرار شد در سال ۹۴ حداقل تعداد مساجدی که نماز صبح را با امام جماعت معمم برگزار کند ۱۵۰۰ مسجد باشد که با عنایت پروردگار نیز امیدواریم از این عدد اعلام شده عبور کنیم.

در این همایش از ۲۱ امام جماعت ایثارگر به نمایندگی از ۳۹۰ امام جماعت تقدیر شد