به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وزیر حمل و نقل آلمان تاکید کرد که بررسی و تجزیه و تحلیل جعبه های سیاه این فرضیه را تایید کرده است که کمک خلبان هواپیمای ایرباس جرمن وینگز به عمد هواپیما سرنگون کرده است.

به گزارش اسپاتنیک، آلکساندر دوبریندت وزیر حمل و نقل آلمان تصریح کرد که تجزیه و تحلیل تفصیلی دو جعبه سیاه هواپیمای ایرباس 320 ظاهرا این فرضیه را تایید می کند که آندریاس لوبیتز کمک خلبان پرواز، عمدا این هواپیما را از بین برده است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: لوبیتز عمدا ارتفاع و سرعت هواپیما را تغییر داده و سعی کرده است تا با کاهش ارتفاع هواپیما، آن را نابود کند.

وزیر حمل و نقل آلمان گفت: گزارش موقت و اولیه در خصوص این حادثه به زودی منتشر خواهد شد.

حدود یک ماه از حادثه سقوط هواپیمای جرمن وینگز با 150 سرنشین در کوه های آلپ می گذرد. مقام های قضایی آلمان بر این باورند که آندریاس لوبیتز کمک خلبان پرواز، به طور عمدی موجب سقوط هواپیمای جرمن وینگز و برخورد آن با کوه آلپ بوده است. این پرواز از شهر بارسلونا به سوی دوسلدورف آلمان در حرکت بود.

صداهای ضبط شده از نخستین جعبه سیاه هواپیما نشان می دهد که لوبیتز در کابین خلبان را پس از خروج خلبان قفل کرده و ارتفاع هواپیما را تا لحظه برخورد با کوه آلپ به شدت کاهش داده است. فرضیه مربوط به این اتفاقات پس از پیدا شدن جعبه سیاه دوم هواپیما قوت گرفته است.

تحقیقات قضایی آلمان نیز نشان می دهد که لوبیتز از بیماری روانی رنج می برده است. مقام های قضایی آلمان اعلام کرده اند که لوبیتز چند روز پیش از سقوط هواپیما در اینترنت در خصوص روش های خودکشی جستجو کرده است.

میلاد حجت‌الاسلامی، خبرنگار ورزشی تسنیم و حسین جوادی، خبرنگار ورزشی روزنامه وطن‌امروز همراه با تیم ملی فوتبال به اتریش رفته بودند. این دو خبرنگار پس از رسیدن به اتریش راهی بارسلونای اسپانیا شدند تا پس از پوشش دیدار ال‌کلاسیکو به وین بازگردند و دیدار دوستانه ایران مقابل شیلی را پوشش دهند اما هواپیمای شرکت ژرمن وینگز دچار سانحه شد تا این دو خبرنگار نیز قربانی شوند.