به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر خلج در نشست خبری هفته سلامت که روز چهارشنبه در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر واردات گوشت گاومیش هندی که آلوده به انگل است اظهار داشت: گوشت بوفالو یا گاومیش کیفیتی به مراتب بالاتر از گوشت گاو و گوسفند دارد و در کشور نیز تولید و مصرف می شود.
 
وی با اعلام اینکه میزان واردات گوشت ربطی به سازمان دامپزشکی ندارد اظهار داشت: ارزیابی خطراتی که می تواند گوشت های وارداتی به دنبال داشته باشد توسط سازمان دامپزشکی انجام می شود و گوشت گاومیش هندی نیز سالیان سال است که وارد کشور می شود.
 
خلج افزود: آنچه مسلم است میزان واردات گوشت گاومیش هندی در سال ۹۳ بسیار اندک و متعلق به مجوزهای بهداشتی بود که در سال ۹۲ برای واردات این محصول صادر شده بود.
 
رئیس سازمان دامپزشکی با اعلام اینکه هند از نظر وضعیت جنون گاوی براساس اطلاعات مندرج سازمان جهانی بهداشت دام جزو کشورهای با خطر قابل اغماض قرار دارد افزود: سلامت گوشت گاومیش در هند در حد کشورهای پیشرفته جهان است.
 
خلج با اعلام اینکه انگل سالکوسیت نیز در گوشت گاومیش داخل کشور نیز وجود دارد افزود: آنچه مسلم است گوشت گاومیش در فرآورده های گوشتی مثل سوسیس و کالباس مصرف می شود و چنانچه تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد واردکنندگان در لیست سیاه دامپزشکی قرار می گیرند.
 
رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه درخصوص موضوع تولید خمیر مرغ و اختلاف نظری که با وزارت بهداشت در این زمینه وجود دارد اظهار داشت: اقداماتی که در زمینه تولید خمیر مرغ در کشور صورت می گیرد کاملا قانونی و علمی است و آن دسته از کارخانجاتی که این محصول را تولید می کنند ضوابط بهداشتی را به دقت اعمال می نمایند.
 
وی با اعلام اینکه دوستان وزارت بهداشت دغدغه هایی در خصوص استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس دارند گفت: جلساتی در همین ارتباط برگزار شده و خیلی زمان نمی برد که به یک تفاهم برسیم.