به گزارش پارس به نقل از فارس ،  علی‌محمد مختاری در ادامه یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز در بوستان جنگلی یاس برگزار شد ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 17 اسفندماه 93 در جمع مسئولان محیط زیست و شهرداری اظهارداشت: ایشان در این روز فرمانی را صادر نمودند که شهرداری تهران درخصوص آماده‌سازی جنگلهای محور شمالی شهید بابایی و دامنه‌های جنوبی البرز اقداماتی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار اظهار امیدواری کردند که شهرداری تهران اراضی جنگل قوچک را به مکانی برای تفرجگاه شهروندان تبدیل کند.

مختاری ادامه داد: شهردار تهران در 18 اسفندماه 93 نیز طی دستوری به مجموعه مدیریت شهری ابلاغ کرد که اقدامات اولیه برای آماده‌سازی این بوستان انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه با اشاره به گزارش طرح جهادی و آزادسازی و بازسازی جنگلکاری‌های اراضی اطراف بزرگراه شهید بابایی گفت: خوشبختانه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی از جمله وزارت اطلاعات، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران همکاری‌های لازمی را برای واگذاری این مجموعه به شهرداری داشتند.

مختاری تصریح کرد: پس از تحویل بوستان جنگلی قوچک اقدامات لازم جهت آماده‌سازی این بوستان جهت تفرجگاهی برای شهروندان صورت گرفت و در واقع این بوستان به صورت دو بخش شمالی و جنوبی در نظر گرفته شد که مجریان طرح در بخش شمالی سازمان پارک‌ها و شهرداری منطقه یک و مجریان جنوبی شهرداری منطقه 4 و سازمان‌پارک‌ها بودند.

وی ادامه داد: بخش شمالی بوستان جنگلی قوچک به مساحت 1200 هکتار و قسمت جنوبی آن 181 هکتار بوده که خوشبختانه با یک کار جهادی و تلاش شبانه روزی این بوستان آماده و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مختاری خاطرنشان کرد: در زمان اجرای برنامه‌ها و آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس، شهردار تهران بازدیدهای متعددی را از این مجموعه داشت و دستورات لازم را مطرح نمود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در روز 29 اسفندماه و در ساعت 5:30 صبح نیز مقام معظم رهبری بازدیدی را از کل پروژه داشتند که در آن زمان 8 روز از فعالیت شهرداری در بوستان یاس می‌گذشت که اقدامات انجام شده مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی در ادامه به سایر اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران و سازمان پارک‌ها جهت آماده‌سازی بوستان یاس اشاره کرد و گفت: ساماندهی و رسیدگی مناسب به درختان و اراضی موجود، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت تردد خودروها، نصب روشنایی و ... از جمله اقداماتی بوده که شهرداری تهران در این بوستان انجام داده است.

وی با بیان اینکه در زمان اماده سازی بوستان جنگلی یاس یک اصله درخت نیز جابجا نشده است، گفت: تاکید ما بر بوستان یاس این بوده است که گونه‌هایی کاشته شود که سازگار با این مجموعه باشد.

مختاری در ادامه با اشاره به اهداف کلی طرح و پروژه بوستان جنگلی یاس گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از اهداف این پروژه بوده به طوریکه هم اکنون سرانه فضای سبز درون شهری برای هر شهروند 16 متر و برون شهری 24 متر رسیده است.

مختاری تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در بوستان جنگلی یاس انجام شده است همکاری با شکرت‌های معتبر جهت طراحی و آبیاری قطره‌ای که در این زمینه از مشاوره‌ها و کارشناسان متخصص استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران خاطرنشان کرد:بیشتر درختانی که در این مجموعه وجود دارد سوزنی برگ بوده ضمن اینکه شهرداری تهران برای فراهم کردن بوستان جنگلی هیچ ساخت و سازی را انجام نداده است.