به گزارش پارس به نقل از مهر، دكتر سيدحسن هاشمي در دیدار با معاونان ، مدیران و کارکنان ستادی وزارت بهداشت،گفت: در حوزه توسعه مديريت و منابع بايد براي تثبيت آنچه كه در گذشته شروع كرده ايم قدم‌هاي بسيار بلندتري برداريم و بازنگري‌هاي لازم را در بخش‌هاي تشكيلات، نيروي انساني، منابع، نحوه مديريت دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها و توزيع منابع داشته باشيم.

وی اظهار داشت: پرسنل وزارت بهداشت واقعاً مظلوم هستند و جزء بخش‌هاي مغفول و فراموش شده دولت هستند و اميدواريم كه با توجه به تجارب فراوان معاون توسعه مديريت و منابع، شاهد قدم‌هاي بسيار موثرتري در زمينه‌هاي رفاهي براي كاركنان اين وزارتخانه باشيم.

هاشمي اظهار اميدواري كرد كه در دولت آقاي روحاني اقدامات موثري در زمينه‌هاي رفاهي براي كاركنان وزارت بهداشت به ويژه ستاد وزارتخانه صورت گيرد.

وزير بهداشت همچنين پس از بازديد از مجموعه معاونت بهداشتي، در نشستي با معاون بهداشت و مديران حوزه بهداشتی، وضعيت بيماري‌ها، بهداشت محيط، سلامت مادران و كودكان را مورد تاكيد قرار داد.

هاشمي با تاكيد بر اينكه حوزه غذا، آب، هوا و بهداشت محيط براي مردم از اهميت زيادي برخوردار است، بر سازماندهي بيشتر اين حوزه‌ها تاكيد كرد.

وزير بهداشت گفت: برنامه‌هاي پيشگيري و كنترل استعمال سيگار بايد ادامه يابد و در مورد قليان هم بايد توصيه‌هاي لازم را به مردم به خصوص جوانان ارایه دهیم.

هاشمي با بيان اينكه براي كنترل سيگار بايد حمايت همه دستگاه ها را جلب نماییم ، تأكيد كرد: ماليات بر خرده فروشي‌ها را بايد در اين دوره عملياتي كنيم و مطمئناً اين اقدام، كار بزرگي در کنترل مصرف دخانیات بوده و نتيجه بخش خواهد بود.

وزير بهداشت همچنين بر اهميت امنيت غذا و همچنين دقت آزمايشگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: اگر محصول و غذايي را تایید مي‌كنيم نبايد نسبت به کیفیت آن خدشه ای وارد شود.

وي تاكيد كرد: ما امين مردم هستيم و بدون اينكه در مردم ترس ايجاد نماييم بايد در حوزه غذا مداخله نماييم و مداخلاتمان جدي باشد.

هاشمي همچنين ايجاد شبكه بهداشتی در تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد بهداشت تهران بزرگ را يكپارچه كنيد.

وزير بهداشت با بيان اينكه ماموريت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، پژوهش و آموزش است، گفت: دانشگاه‌هاي علوم پزشكي نبايد در كارهاي اجرايي ورود كنند و در تهران هم بايد بار را از دوش دانشگاه‌ها برداريم چرا كه دانشگاه‌ها ماموريت‌هاي مهم‌تري دارند.

وي با اشاره به اينكه مشکلات کلانشهرها و تهران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بايد براي بهداشت کلانشهر تهران برنامه‌ريزي كنيم و اگر وضعيت بهداشت تهران درست شود به كل كشور نيز تسري مي‌يابد.

وزير بهداشت همچنين با تاكيد بر اهميت نظارت بر بهداشت محيط تصريح كرد: براي اين نظارت‌ها مي‌توان از ظرفيت هاي شوراهاي محلات در روستاها نيز استفاده كرد و اقدامات نظارتي بر بهداشت محيط و پيگيري‌ها نبايد فقط به صورت تلفني و از طريق ۱۴۹۰ باشد چرا كه مردم دوست دارند جايي باشد كه به طور مستقيم مراجعه نموده و با مسئولین صحبت كنند.

هاشمي همچنين در ديدار با معاونت‌هاي تحقيقات و فن‌آوري، طب سنتي و پرستاري و مديران و كارشناسان اين معاونت‌ها از تلاش‌هاي صورت گرفته در اين حوزه‌ها قدرداني كرد وگفت: اميدوار هستيم بتوانيم در دوران باقيمانده از خدمت به گونه‌اي برنامه‌ريزي نماييم كه بيشترين استفاده و بهره برداری را براي خدمت به مردم داشته باشيم.

وي با بيان اينكه حوزه تحقيقات وفن‌آوري برنامه‌هاي خوبي دارد، گفت: وظيفه ما كمك و حمايت از اين حوزه است.

وزیر بهداشت همچنين با اشاره به اينكه در حوزه طب سنتي و همينطور پرستاري نيز اقدامات موثر و خوبي صورت گرفته است، گفت: اميدوار هستيم شاهد ارتقاي كيفيت خدمات در اين حوزه‌ها باشيم.

هاشمي خاطرنشان كرد: براي ارتقاي كيفيت در حوزه پرستاري بايد توجه بیشتری به بخش های پرستاري، بهياري و كمك بهياري داشته باشیم.

وزير بهداشت در ادامه با حضور در مجموعه دفاتر حوزه وزارتي و مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني این وزارتخانه نيز اظهار داشت: خوشبختانه وضعيت كشور رو به سامان است و خوشحال هستيم كه خداوند كمك كرد تا دولت بتواند به وعده‌هايي كه داده است جامه عمل بپوشاند.

وي ابراز اميدواري كرد در حوزه سلامت نيز با تلاش مجموعه همكاران وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهور و نمايندگان دولت، شرايط به گونه‌اي پيش برود كه رضايت نسبي مردم را همراه داشته باشد.

هاشمي با بيان اينكه امسال بايد تلاش كنيم كه اشتباهات سال گذشته تكرار نشود گفت: در عين حال براي سامان بخشي به نظام سلامت بايد قدم‌هاي بيشتري برداريم.

وزير بهداشت گفت: مطمئن هستيم بهاري كه شروع شد نويد بخش است و اميدواريم اين بهار به زمستاني ختم شود كه شاهد پيشرفت‌هاي بيشتر كشور و در عين حال در اختيار گذاشتن خدمات بيشتر به مردم باشيم.

وي تاكيد كرد: اينكه مردم اميدوار باشند و باور كنند حكومت و دولتشان مي‌تواند مشكلاتشان را حل كند بسيار مهم و موثر است.

وزير بهداشت در ادامه با اشاره به اينكه سال آينده براي كساني كه در دولت مسئوليت خدمات را برعهده دارند، سال سختي خواهد بود، گفت: درست است كه دولت برای تحقق يكي از وعده‌هاي داده شده گام‌هاي موثري را برداشت ولي براي به ثمر نشستن آن يكي دو سال زمان لازم است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در آینده ای نزدیک اظهار داشت: در دوره انتخابات سطح توقعات افزايش مي‌يابد و جايي كه بیشتر نقد می شود قوه مجريه و حوزه‌هاي خدماتي است، خطاب به مجموعه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: بايد در هدف گذاری ها و تبلیغات دقت نماییم و با تلاش و دقت بيشتري در اين حوزه‌ها كاركنيم و كمتر اشتباه كنيم.

هاشمي در پايان گفت: اميدواريم وزارت بهداشت در سال ۹۴ با کمترین اشتباه عمل نماید و از تجربه سال ۹۳ حداكثر بهره‌برداري را براي شادي و خدمت به مردم انجام دهد و رضايت خدا را به همراه داشته باشد.