به گزارش پارس به نقل از العالم، خانم دکتر "الهام شاهین" در گفت و گوی ویژه با خبرگزاری ایتالیایی "آکی" گفت: همه دختران و زنانی که می خواهند به داعش بپیوندند باید بدانند که دستور هجرت در راه خدا و برای یاری دین فقط توسط پیامبر اسلام (ص) و با فرمان خداوند صادر شد و بعد از آن نه صحابه و نه خلفا چنین دعوتی نداشتند.

وی افزود: مسلمانان همواره برای حفظ دین خود به هجرت فرمان داده شده اند و نه برای یاری آن. آنان در طول تاریخ از سرزمین کفر و ظلم و فتنه به جاهایی رفته اند که بتوانند جان و دین و ایمان خود را در امنیت قرار دهند.

استاد دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد، کسانی که به بهانه یاری دین مهاجرت می کنند از میان تعدادی مسلمان و خانواده و اقوام خود و از یک سرزمین اسلامی و امن به جایی می روند که نمی دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است و نزد کسانی مهاجرت می کنند که از فرمان خدا و رسولش سرپیچی کرده اند.

خانم الهام شاهین خاطرنشان کرد: خانواده دختران باید مراقب باشند در صورتی که فرزندشان به گروه های تروریستی تمایل پیدا نمایند آنها را به اهل علم معرفی کنند تا با دلیل و برهان عقلی باطل بودن اقدامات تروریست ها را برایشان شرح دهند.

وی به زنان توصیه کرد که با شناخت صحیح دین و تثبیت عقاید خود از افتادن در دام گمراهان برحذر باشند.