به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه اگر در مرزها با گروه‌های تروریستی و اشرار مقابله می‌شود، ماموران پلیس راهور نیز از کشته شدن ده‌ها هزار نفر در طول سال‌های اخیر جلوگیری کرده‌اند، خطاب به روسا و فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌های سراسر کشور گفت: گرچه ممکن است خدمتی که شما می‌کنید به مذاق عده‌ای خوش نیاید؛ اما اقدام شما مانند پدری است که برای تربیت فرزندش وارد عمل شده است.

 
وی با بیان اینکه سخت‌گیری مأموران راهور از سر دلسوزی به مردم است، تصریح کرد: ما باید از اینکه خداوند توفیق خدمتگزاری به مردم را داده قدردانی کنیم و مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی خدمت‌گذاری به مردمی است که از شایسته‌ترین افراد روزگار هستند.
 
فرمانده ناجا درخصوص آمار ارائه شده درخصوص کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اظهار کرد: البته این موضوع تنها دستاورد پلیس نیست بلکه همه دستگاه‌ها به میدان آمده‌اند تا این آمار به دست آمد.
 
احمدی‌مقدم با اشاره به آمار مرگ 28 هزار نفر در پی حوادث رانندگی در سال 84 گفت: ما در این سال این تعداد کشته را تنها در حوادث رانندگی داشتیم و این در حالی است که ما در هیچ سالی در دوران دفاع مقدس، 28 هزار کشته و شهید نداشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه گذشته تلخ برای عبرت‌آموزی است و ما باید از آنچه که گذشته است، عبرت بگیریم، اظهار کرد: اهداف و راهبردهای ما در دسترس است. در طول این 10 سال شمار وسایل نقلیه 2.7 درصد افزایش داشته و رانندگان ما نیز دو برابر شده‌اند. حال اگر بنا بود با همان آهنگی که در سال 84 شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی رو به افزایش بود پیش می‌رفتیم، امسال شمار کشته شدگان به بیش از 56 هزار نفر می‌رسید، در حالی که امروزه این تعداد به کمتر از 17 هزار نفر رسیده است.
 
کاهش 60 درصدی تصادفات
 
رییس پلیس کشور از کاهش 60 درصدی تصادفات طی 10 سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت شمار کشته‌شدگان کاهش داشته است.
 
احمدی‌مقدم با اشاره به روزهای نخست به کار آمدن دولت تدبیر و امید ادامه داد: در آن دوران همراه با سردار مومنی به دیدار آقای روحانی رفته و گزارشی را درخصوص حوادث رانندگی ارائه کردم.
 
وی با اشاره به کاهش آمار کشته‌شدگان اظهار کرد: باید از دستگاه‌های دولتی و دولت تشکر کنیم، اما جای یک انتقاد هم وجود دارد. در نوروز 93 ما خدمت رییس جمهور رفته و درخواست کردیم تا با خودشان یا معاون اول ایشان سالی دو بار جلسه‌ای یک ساعته گذاشته و همین دستورات مربوط به کاهش تصادفات را به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کنند اما تا الان این جلسه تشکیل نشده و علی‌رغم اینکه دو بار نامه دعوت به این جلسه آمد، اما اجرایی نشد.
 
انتقاد از روحانی و تمجید از احمدی‌نژاد
 
رییس پلیس کشور به موضوع افزایش نرخ جرایم رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: رقم جرایم باید از اردیبهشت‌ماه سال 93 افزایش پیدا می‌کرد؛ اما دولت برخلاف قانون جلوی افزایش آن را گرفت.
 
احمدی‌مقدم اضافه کرد: البته صدور برگه‌های جریمه در سال جاری بیش از 10 درصد کاهش یافته اما من تعداد آمار دقیق آن را در حال حاضر در اختیار ندارم البته نباید رقم جریمه‌ها طوری باشد که یک ماشین گرانقیمت به خودش اجازه دهد تمام مسیر تونل نیایش را در خط امداد طی کند و پیش خودش بگوید که در نهایت 100 هزار تومان جریمه خواهد شد و به همین دلیل به فرمان پلیس بی‌توجه باشد.
 
وی با بیان اینکه رسم ناپسندی وجود دارد که وقتی کسی می‌رود، نفر بعدی که می‌آید تمام گذشته را نقد می‌کند، اظهار کرد: ما مشکلات زیادی با آقای احمدی‌نژاد داشتیم اما باید انصاف را رعایت کنیم. از وقتی که او سال 84 مستقیما به موضوع حوادث ترافیکی ورد پیدا کرد، شاهد چرخش در روند آمار کشته‌شدگان بودیم؛ اما دولت فعلی نیز همین روند را ادامه داده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به چشم‌اندازهای تعریف شده برای کاهش شمار کشته‌شدگان افزود: می‌بایست تاپایان سال 94 شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی به 13 هزار نفر برسد. این یعنی ما باید در سال آینده 3 هزار نفر در تعداد جانباختگان حوادث رانندگی کاهش داشته باشیم که این نیازمند کار جدی و هدف‌گذاری است.
 
احمدی‌مقدم در پایان سخنانش رفتن خود از مجموعه نیروی انتظامی را تایید کرد و با بیان اینکه در ساعت پایانی خدمتش در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: لازم است از تمام همکاران و دوستانم در مجموعه نیروی انتظامی تشکر کنم و از خبرنگاران نیز تشکر کنم که نقش زیادی در فرهنگ‌رسانی و اطلاع‌رسانی داشتند.
 
حاشیه‌های آخرین سخنرانی احمدی‌مقدم
 
-در میان سخنرانی احمدی‌مقدم، مردوخی از خبرنگاران پیشکسوت از احمدی‌مقدم خواست که رانندگان متخلف را شلاق بزند، وی در پاسخ به این درخواست گفت: شلاق برای دوره شماست و ما به دنبال این روش‌ها نیستیم و چنین کارهایی در شأن ما هم نیست.
 
-یکی دیگر از حواشی آخرین سخنرانی احمدی‌مقدم، تشویق ایستاده حضار پس از اعلام خداحافظی‌اش از نیروی انتظامی بود، به طوری که تمامی افراد حاضر در سالن 800 نفره نیروی انتظامی برای حدود یک دقیقه ایستاده وی را تشویق کردند.