به گزارش پارس، سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان ۱۷ شهریور در گفتگو با مهر کمبود نیروی انسانی را از مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و اظهار داشت: متاسفانه برنامه خاصی برای جبران کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد.

وی افزود: در ۷۶ بیمارستانی که طی چند ماه آینده در سطح کشور به بهره برداری می رسد بالغ بر ۷ هزار نیروی انسانی استخدام و جذب بیمارستان های دولتی می شوند اما مشکل کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان همچنان بر قوت خود باقیست.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به فشار کاری که بر فعالان حوزه بهداشت و درمان به دلیل کمبود نیرو تحمیل می شود گفت: کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان علاوه بر تحمیل فشار بر همکاران این حوزه، سبب بروز نارضایتی در مردم می شود و در اجرای طرح تحول سلامت اختلال ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان بر جذب نیروی انسانی موردنیاز تاکید دارد افزود: امیدواریم با صبوری هر چه بیشتر همکاران، تلاش دولت یازدهم در سال های آتی فعالیتش، با جذب هر چه بیشتر نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان همراه شود.

گفتنی است وزیر بهداشت و درمان با افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ۱۷ شهریور رشت از بخش های مختلف این بیمارستان از جمله بخش تالاسمی و مراقبت های ویژه بازدید کرد و در جریان امکانات این بخش ها قرار گرفت.