به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پروفسور آرندت رولفس در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که همزمان با ۹۴ کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار شده است، درباره معاینه بیماران ژنتیکی که روز جمعه ۸ اسفند صورت پذیرفت، اظهار داشت: بنده بسیار خوشحال هستم که در این همایش در ایران حضور پیدا کردم و برایم جالب بود که در ایران و در حوزه پزشکی به مباحث بیماری‌های نادر پرداخته شده است.

وی با اشاره به روش‌های جدید تشخیصی به وسیله کیت‌های آزمایشگاهی عنوان کرد: در این روش و با استفاده این کیت‌هایی به صورت سریع کروموزون‌های معیوب شناسایی می‌شود و براساس مطالعات و دریافت مشخصات خویشاوندان بیمار می‌توان بسیار سریع بیماری صرع تشخیص داده شود.

پروفسور رولفس خاطرنشان کرد: تشخیص برخی از بیماران مبتلا به بیماری‌های ژنتیک در ایران شتابزده بود و براساس معایناتی که از آنان صورت پذیرفت، می‌توان درمان‌های ساده‌تری را برای آنان لحاظ کرد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، در روز جمعه ۸ اسفند بالغ بر ۳۵۰ بیمار مبتلا به سرطان و ژنتیک توسط پروفسور رولفس و فیروزیان مورد معاینه و ویزیت رایگان قرار گرفتند و در این راستا پروفسور رولفس ۲ هفته دیگر نیز در ایران حضور خواهد یافت.