به گزارش پارس به نقل از ایسنا: علی جنتی در حاشیه مراسم پایانی انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب، برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب تهران، جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب را بخشی از اقدام‌های دولت در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دانست.


او در پاسخ به این‌که دولت با توجه به پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور چه اقدام‌هایی در جهت افزایش میزان مطالعه انجام داده است گفت: دولت در این زمینه خیلی کار کرده است. ما برای راه‌اندازی نهضت کتاب‌خوانی که نهضتی مقدس است کارهای زیادی انجام داده‌ایم که یک نمونه آن برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که سالانه برگزار می‌شود.

او افزود: این نمایشگاه به ناشران، نویسندگان و کتاب‌خوانان کمک می‌کند تا با کتاب آشنایی بیش‌تری پیدا کنند و کتاب‌خوانی ترویج شود و توسعه پیدا کند. در همین راستا هرساله کمک‌های مالی‌ به شکل بن کتاب در اختیار دانشجویان و طلاب قرار می‌گیرد.

وزیر ارشاد همچنین برگزاری جشنواره‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب را یکی دیگر از اقدام‌های دولت تدبیر و امید در جهت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی قلمداد کرد و در این‌باره گفت: این جشنواره‌ها مسابقه‌های خوبی بودند که امسال شروع شدند. شهر اهواز پایتخت کتاب ایران شد، همچنین 10 روستا به عنوان روستاهای دوستدار کتاب معرفی شدند و این جشنواره‌ها در سال‌های آینده نیز تداوم پیدا خواهند کرد.

او با بیان این‌که این اقدامات کمک بسیار خوبی به اهالی کتاب است افزود: دولت ده‌ها اقدام دیگر نیز در حوزه ترویج کتاب‌خوانی در دست انجام دارد.

جنتی همچنین گفت: توصیه به کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های اساسی توسعه فرهنگی کشور است و همه باید در این زمینه دست به دست هم بدهیم و کارها را جلو ببریم.