پايگاه خبري تحليلي «پارس»- ماساژ عمقی بافت‌ها برای رفع فشار و گرفتگی‌ در عضلات به کار می‌رود. در مواقع درد و بعد از فعالیت‌های سنگین می‌توان از ماساژ استفاده کرد. به‌طور کلی، ماساژ به منظور کاهش موقتی درد، اضطراب، افسردگی و فشار خون، افزایش ترشح اندورفین، بهبود جریان خون لنفاوی و بهبود خواب انجام می‌شود و باعث بهبود گردش مواد مغذی در خون و عضلات شده و متابولیسم را در بدن افزایش می‌دهد.

حتی بعد از ورزش، ماساژ باعث دریافت ریزمغذی‌ها و ترمیم عضلات نیز می‌شود؛ به طوری که با افزایش جریان خون سبب می‌شود مواد زایدی نظیر اسیدلاکتیک و اسیدکربنیک که بعد از ورزش در عضلات تجمع می یابند، از بدن خارج شوند.

آیا ماساژ می‌تواند موجب لاغری نیز بشود؟
بله؛ ماساژ می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کاهش اندازه بافت چربی در بدن کمک کند. طبق تحقیقات، رژیم‌غذایی مناسب و ورزش در کنار ماساژ می‌توانند در کاهش بافت چربی و تناسب اندام نقش داشته باشند. ماساژ در ناحیه بافت چربی و بافت زیرجلدی سبب افزایش سوزاندن چربی در این نواحی می‌شود و علاوه‌براین با افزایش جریان خون، اکسیژن و موادمغذی در این بافت‌ها می‌تواند سبب افزایش مصرف کالری شود.
نکته دیگر اینکه ماساژ سبب کاهش استرس در بدن می‌شود. کاهش استرس خود موجب افزایش حساسیت بدن به انسولین و کاهش سریع‌تر وزن می‌شود. در مواقعی که به خاطر وجود استرس شخص نمی‌تواند رژیم غذایی مناسبی را دنبال کند و میزان پذیرش ورزش در او پایین می‌آید، ماساژ، ورزش و رژیم‌ غذایی دست به دست هم می‌دهند تا شخص بتواند هم ورزش مناسبی انجام دهد، هم رژیم‌غذایی مناسبی را دنبال کند و به این ترتیب به تناسب اندام برسد.