به گزارش پارس به نقل از فارس، آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی در تاریخ یکم آبان ۹۳ برگزار شد.

کلید اولیه آزمون ۷ آبان ماه اعلام و کلید نهایی این آزمون نیز ۲۵ آبان ماه منتشر شد.

اعلام اسامی پذیرفته شد ان مرحله اول آزمون(دو برابر ظرفیت) و انتخاب محل تحصیل از طریق اینترنت ۱۲ آذرماه اعلام شد و مصاحبه به عنوان مرحله دوم آزمون ۲۳ تا ۲۹ آذرماه برگزار شد.

همچنین نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی از ساعت ۱۸ امروز ۴ بهمن ماه از طریق سایت سنجش آزمون پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir اعلام می‌شود که ۴۷۰۰ نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

آغاز ثبت نام در آزمون زبان وزارت بهداشت

مهلت ثبت نام در بیست و هفتمین آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت از امروز چهارم بهمن آغاز شد و تا ۲۴ بهمن ادامه دارد.

این آزمون ۳۰ بهمن ماه در دو حوزه تهران و اصفهان برگزار می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن توزیع می شود و پس از برگزاری آزمون در ۳۰ بهمن، کارنامه داوطلبان در ۶ اسفندماه بر روی سایت مرکز سنجش قرار می گیرد.

آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت دارای ۱۰۰ پرسش در سطح استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.