به گزارش پارس ، خبرآنلاین  به نقل از پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  سيدحسن هاشمي در بازديد از نحوه روند پيشروي پروژه فوق تخصصي 800 تختخوابي مهدي كلينيك ضمن قدرداني از تلاش‌هاي يك ساله عوامل اجرايي اين پروژه اظهار اميدواري كرد: كه اين كلينيك فوق تخصصي با رعايت دقت و سلامت و در كمترين زمان ممكن به بهره‌برداري برسد و در حضور واقفين، شاهد كاهش درد و آلام مردم عزيز كشورمان باشيم.

وزير بهداشت ضمن قدرداني از خانواده مرحوم حاج محمدحسين گرامی؛ از خيرين سلامت، در اجرايي شدن اين پروژه گفت: كار نيك مشعل فروزاني است كه همچنان پرفروغ خواهد ماند و خاموش نمی شود و تا روز قيامت بركات و حسنات كار خير باقي خواهد ماند.
وزير بهداشت با يادآوري اين كه پروژه مهدي كيلينيك يك پروژه الهي، انساني و ماندگار است، اظهار اميدواري كرد كه تا سال آينده و طبق آنچه كه مشاور و پيمانكاران اين پروژه وعده داده‌اند پيشرفت‌هاي لازم را كرده باشد و تا قبل از پايان دولت بتوانيم جشن بهره‌برداري از اين مجموعه را در حضور شما عزيزان و مردم عزيز و شريف كشورمان برگزار كنيم.

هاشمي در ادامه با بيان اين كه بدون ترديد دولت به تنهايي قادر به رفع همه مشكلات مردم در حوزه سلامت نيست، گفت: اتمام اين گونه پروژه‌ها در حوزه سلامت و در بخش دولتي ،بيش از 30 سال زمان نياز دارد و اين در حالي است كه در حاشيه استان تهران و شهرستان‌هايي مانند ملارد، شهرقدس، شهريار جمعیت بسيار بزرگ كارگري با وضع درآمدي زير متوسط زندگي مي‌كنند كه این شهرستانها با جمعيت بيش از يك ميليون نفر، فاقد امكانات مناسب بهداشتي و درماني هستند.

وي همچنين گفت: در بخش شرق تهران و شهرستان‌هاي قرچك، ورامين و پيشوا نيز وضعيت به همين منوال است و مردم اين منطقه از حداقل امكانات و خدمات درماني لازم برخوردار هستند.

وزير بهداشت يادآور شد: دولت نیازمند حمایت خیرین در حوزه سلامت است و در همه جاي دنيا دولت‌ها از ظرفيت بخش خصوصي استفاده مي‌كنند و عمدتاً مردم در بخش خدمات سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

 هاشمي با بیان اینکه وزارت بهداشت از واگذاري خدمات به بخش خصوصي استقبال مي‌كند گفت: حمايت از تمام نيك‌انديشان و نيكوكاران را وظيفه خود مي‌دانيم و نهايت كمك و همكاري را با اين گونه اقدامات خيرخواهانه كه با فطرت الهي و رفتار و اخلاق و فرهنگ اجتماعي ما هماهنگ است به كار خواهيم گرفت و افتخار مي‌كنيم كه با تمام وجود همراه شما خیرین هستيم.

وزير بهداشت در پایان با بيان اين كه اميدواريم همچنان مطابق با فرهنگ ديرينه خود كه برگرفته از باورهاي ديني ماست، رحيم‌تر، مهربان‌تر و غمخوارتر نسبت به يكديگر باشيم گفت: اين ايام فاني است و باید در اين دوره كوتاه سفر به یکدیگر فكر كنيم تا اين كه عليه هم باشیم و به جاي دستگيري یکدیگر مشكلي براي هم ايجاد نكنيم و همگی براي پيشرفت كشور تلاش كنيم.