شنیده های خبرنگار تحلیل ایران حکایت از این دارد که احتمال رفتن ضرغامی به ستاد اجرایی فرمان امام زیاد شده است اما معلوم نیست او جایگزین محمد مخبر رییس ستاد خواهد شد یا مسئولیت یکی از معاونت های ستاد را بر عهده می گیرد. البته از آنجا که محمد مخبر در سال ۱۳۸۶ جایگزین محمد جواد ایروانی شد بعید است از مسئولیت ستاد کنار برود و احتمال بیشتر ضرغامی یکی از معاونت های آن را برعهده خواهد گرفت .

بعد از پایان دوران ریاست ضرغامی بر صدا وسیما و روی کار آمدن محمد سرافراز به تدریج و ظرف ۲ماه همه معاونان صدا وسیما برکنار و افراد جدید جایگزین آنها شدند.گفته می شود ضرغامی که این روزها به شدت از جانب همکاران سابقش برای معرفی به دیگر نهادها برای تصدی مسئولیتهای جدید تحت فشار است وعده داده دوستانش کمی صبر کنند تا او به ستاد برود و زمینه همکاری آنها را فراهم کند. رستمی، دارابی، غلامرضایی، رضاییان، طهماسبی و صوفی و علی عسگری از دوستان نزدیک ضرغامی هستند که بعد از پایان دوره او در صدا وسیما از سمت های معاونت این سازمان کنار گذاشته شدند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مجموعه بزرگ اقتصادی است که عواید حاصل از فعالیتهای اقتصادی خود را زیر نظر مقام معظم رهبری و در امور عام المنفعه هزینه می کند. این ستاد درواقع مجری اصل ۴۹ قانون اساسی است. اصلی که می گوید دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا، غصب؛ رشوه؛ اختلاس؛ سرقت؛ قمار، سوء استفاده از موقوفات؛ سوء استفاده از مقاطعه کاری ها معاملات دولتی؛ فروش زمین های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موراد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد.