به گزارش پارس ؛ دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا،در تشریح جزئیات بودجه سال ۹۴ حوزه غذا و دارو با بیان اینکه بودجه سازمان غذا و دارو که برای فعالیت‌های خود سازمان است،نسبتا مناسب دیده شده و ما در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ افزایش بودجه داریم.

وی در این باره افزود: اما سازمان در زمینه بودجه‌ای که مربوط به بیماران است، افزایش بودجه‌ای نداشته و ردیف یارانه ما بدون تغییر بوده است. همچنین امسال ردیفی که جهت جبران تغییر نرخ ارز و پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دارو به منظور حمایت بیماران در نظر گرفته شده بود، ۱۰ درصد کاهش یافته است. البته باید درک کنیم که فشار بودجه‌ای روی دولت است و درآمدهای دولت و قیمت نفت به شدت کاهش یافته و باید شرایط بودجه‌ای فعلی کشور را درک کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان یارانه دارو کفاف هزینه‌های دارویی را می‌دهد در مورد میزان یارانه دارو اظهار کرد: یارانه دارو و مابه‌التفاوت نرخ ارز روی هم حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان بوده که البته روی بیماران خاص و صعب‌العلاج متمرکز است، چراکه در غیر این صورت بیماران قادر به پرداخت هزینه‌های دارویی‌شان نخواهند بود.

وی افزود: البته برای سال آینده ۱۰ درصد از میزان اعنبار مابه‌التفاوت نرخ ارز کم شده که امیدواریم بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فشاری به مردم وارد نشود. البته از دولت و مجلس درخواست می‌کنم که در صورت امکان بودجه حمایتی سازمان کاهش نیابد.