به گزارش پارس به نقل از میزان، سرهنگ عین الله جهانی با اعلام این خبر که به زودی در تقاطع های مهم تهران شاهد نصب بنرهای ایست به احترام زندگی با محوریت خط سفید، ویژه موتور سواران خواهیم بود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از نظر فرهنگی نیز اقدامات مهم و موثری برای موتور سواران انجام دهیم و آنها را ملزم کنیم که پشت خط ایست متوقف شوند.
 
وی با ابراز امیدواری از این که موتورسواران نیز همانند رانندگان خودرو باید همکاری های لازم را با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند، تصریح کرد: در کنار تمام اطلاع رسانی ها، آموزش ها و خواهش هایی که صورت می گیرد در صورتی که موتورسواران در تقاطع های مهم تهران روی خط عابر پیاده بایستد، بلافاصله متوقف و جریمه خواهد شد. این موتورسواران تنها در صورت پرداخت جریمه می توانند موتور خود را تحویل بگیرند.
 
سرهنگ جهانی با بیان این که طرح ایست به احترام زندگی نیز با هدف اجرایی شدن پروژه خط سفید راه اندازی شده است، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با نصب این بنرها قصد دارد حریم عابران پیاده حفظ شود و سلامت آنها برای عبور از معابر، خط کشی ها به حداکثر برسد.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران افزود: در پروژه خط سفید علاوه بر کار روی خط کشی ها تعدادی تصاویر، دوربین و علائم در حال نصب است تا بدین صورت بتوانیم تخلفات را کنترل کنیم.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که نماد سازی خط سفید تنها شامل برجسته کردن خطوط سفید در ترافیک نمی شود، عنوان کرد: این پروژه زمینه ای برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در پایتخت است. آغاز این فعالیت با توقف وسائط نقلیه در پشت خط سفید، حرکت وسائل نقلیه بین خطوط و توجه به مفاهیم خط کشی ها اعم از خط کشی های طولی و عرضی در معابر همانند خط شطرنج، خطوط ممتد، مقطع و غیره است.
 
سرهنگ جهانی با بیان این که راهور در اتاق فکر نماد سازی خط سفید حضور فعال دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که نیاز به خط کشی های جدید و یا ترمیم خط کشی های قدیمی باشد راهور همراهی کاملی با شهرداری خواهد داشت.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حدود 50 درصد از حوادث رانندگی در سطح شهر تهران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عابران پیاده مربوط است، عنوان کرد:به رغم این که برای عابارن پیاده آنگونه که برای وسائل نقلیه جریمه در نظر گرفته می شود، ضمانت اجرایی وجود ندارد، اما در صورتی که عابر پیاه ای در حادثه ای مقصر شناخته شود، هیچ مسئولیتی متوجه راننده نخواهد بود بلکه جریمه و خسارت ها را باید عابر پیاده بپردازد.
 
سرهنگ جهانی با تاکید بر این که دولت باید زمینه اجرایی را برای جریمه عابران پیاده فراهم کند، اظهار کرد: اگر بخواهیم جریمه عابران پیاده را اجرایی کنیم می توان در صورت تخلف جریمه برای کد ملی نوشته شود و در صورت پرداخت جریمه کارت ملی به افراد بازگردانده شود، به نظر می رسد چنین سازوکاری اجرایی و منطقی باشد.