به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دولت مالزی با اجرای برنامه ای تحت عنوان 'خانه انتقالی مالزی واحد' به زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند و کمتر از سه هزار رینگیت (حدود ۹۰۰ دلار) درآمد ماهیانه دارند، مسکن با اجاره ماهانه ۲۵۰ رینگیت (حدود ۷۰ دلار) واگذار می کند.


'حلیمه محمد صدیق' معاون وزیر رفاه شهری و مسکن مالزی روز پنجشنبه در مجلس سنای این کشور، گفت که این طرح در شهرهای بزرگ مالزی اجرایی می شود. وی دلیل اجرای این طرح در شهرهای بزرگ را افزایش درخواست برای مسکن در این شهرها و سهولت ازدواج دختران و پسران جوان عنوان کرد. این برنامه که از امسال در برنامه دولت مالزی قرار گرفته است، از سال آینده اجرایی می شود.

معاون وزیر رفاه شهری و مسکن مالزی اعلام کرد که پس از گفت وگو با وزارت مسکن، تعداد خانه هایی که تحت عنوان این برنامه ساخته می شود، تعیین خواهد شد. این خانه ها به افراد زیر ۳۰ سال مالزیایی و زوج های جوان تعلق می گیرد. در یکی از این طرح ها که در منطقه شهر کوالالامپور اجرا می شود تاکنون ۶۳۲ زوج پذیرفته شده اند و قرار است این مسکن های کم بها تا اواخر ماه جاری یا اوایل سال جدید میلادی واگذار شود.

با توجه به افزایش درخواست برای استفاده از چنین مسکن های، دولت مالزی ساخت این نوع خانه ها را در کوالالامپور و چند شهر بزرگ این کشور از جمله 'جوهور بارو' در جنوب و 'کوتاکینابالو' در دستور کار قرار داده است. مالزی ساخت ۸۰ هزار خانه با ۲۰ درصد زیر قیمت بازار را برای سال اینده پیش بینی کرده و بودجه آن را درنظر گرفته است.

دولت مالزی علاوه بر ساخت این گونه مسکن ها، از ارائه تسهیلات مالی برای ساخت ۲۶ هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی دیگر نیز خبر داده بود.