به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ پیش تر وعده قیمت گذاری سهام سرخابی ها را تا پایان آذر ماه داده بودند و به نظر می رسد این بار این اتفاق بیفتد؛ چرا که بنابر اعلام رئیس کل سازمان خصوصی سازی قرار است در جلسه امروز هیئت واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت گذاری شود.

بر اساس قوانین موجود عرضه سهام دولت باید به تایید اعضای هیات واگذاری برسد و پس از موافقت با قیمت پایه و شرایط واگذاری، سازمان خصوصی سازی باید ظرف ۲۰ روز نسبت به درج دو نوبت آگهی مزایده اقدام کند و پس از آن رقبا برای خرید سهام شرکتهای دولتی پای میز مزایده جمع شوند.

معمولا هم اهلیت خریداران مورد نظر نیست و هر کس پول بیشتر بدهد مالک سهام می شود؛ اما در مورد استقلال و پرسپولیس این موضوع قدری متفاوت است و به لحاظ حساسیتهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی موجود گذاشتن شرط اهلیت خریداران بستگی به نظر اعضای هیات دارد که اگر اهلیت خاصی را تصویب کنند، مزایده دو مرحله ای می شود.

در یک مرحله اهلیت شناسایی می شود و در یک مرحله پاکت باز می شود؛ ولی اگر اهلیت خاصی تصویب نشود یک مرحله ای است و هرکس می تواند سپرده شرکت در مزایده را بدهد و قیمت خود را اعلام کند و پاکتش باز شود.

این روزها گزینه هایی مثل حمید استیلی و کریم باقری هم به خریداران احتمالی سرخابی ها اضافه شده است و باید منتظر ماند و دید قیمتی که هیات واگذاری برای این دو تیم که جز "برند" چیزی در چنته ندارند تایید می کند، خریداران را به رقابتی فشرده و سخت در عرصه خرید سهام این دو تیم می کشاند یا نه؟!