به گزارش پارس  به نقل از فارس، محمود شکری نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت در تذکر شفاهی، خطاب به سخنگوی دولت اظهار داشت: نوبخت سخنگوی دولت اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد، ولی به نانوایان اجازه دادیم که قیمت نان را ۳۰ درصد افزایش دهند؛ حال این سؤال پیش می‌آید که آیا دولت موافق این اقدام است یا مخالف؟ از این رو مسئولان باید خیلی شفاف بگویند که چه کسی متولی و مسئول این افزایش است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت نان، گفت: دولت باید پاسخگوی علل افزایش قیمت این محصول باشد زیرا رویکرد قوه مجریه نسبت به این اقدام مشخص نیست.

وی افزود: از سویی دیگر، هنوز درصد افزایش قیمت نان در استان‌ها مشخص نیست زیرا در برخی استان‌ها ۶۰ و در برخی استان‌ها ۵۰ یا ۴۰ درصد این محصول افزایش قیمت داشته است بنابراین دولت باید تکلیف این موضوع را هم مشخص کند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه با یارانه واریزی زندگی می‌کنند حال با افزایش قیمت نان آنها با مشکل روبرو می‌شوند از این رو باید از اعضای هیأت دولت پرسید که وقتی میزان یارانه این قشر از جامعه هیچ تغییری نکرده است، آنها از کجا نان بخورند.

شکری در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از وضعیت فروش محصولات کشاورزی به ویژه محصول کیوی در شهرستان تالش، یادآور شد: این شهرستان قطب تولید کیوی است اما متأسفانه با فعالیت مافیا و دلالان قیمت نهایی این محصول به زیر قیمت تمام شده آمده است و هم‌اکنون کسی پاسخگوی این موضوع نبوده و این محصول خریداری ندارد این در حالی است که کشاورزان این منطقه با فروش همین محصولات زندگی خود را سپری می‌کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ابتکار رئیس این سازمان باید هر چه سریعتر وضعیت پروژه سد شفارود را تعیین تکلیف کند و پاسخ دهد که چرا این پروژه بعد از ۲۰ سال متوقف شده و ملت ایران به خاطر این اقدام باید به پیمانکار چینی جریمه بدهند.