به گزارش پارس ؛ محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس افزود: امروز طی مراسمی خبر روش جدید محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان غیر پزشک مراکز درمانی شامل پرستاران و پیراپزشکان اعلام می‌شود. محاسبات و پرداخت به این روش نیز از اول آبان خواهد بود و کادر غیر پزشکان معوقه حقوق و مزایای خود را بر اساس نظام جدید از اول آبان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نظام جدید پرداخت به کارکنان غیر پزشک بیمارستانها به عنوان نظام مبتنی بر عملکرد شناخته می شود و پرستاران و پیراپزشکان بر اساس میزان و حجم خدمات،سختی کار و نوع بخشی که در آن فعالیت می کنند و کیفیت کارشناسان دریافتی بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: افزایش دریافتی حقوق پرستاران و پیراپزشکان با توجه به افزایش درآمد بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی که ناشی از بهبود کیفیت خدمات آنهاست صورت می گیرد.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که میانگین افزایش حقوق پرستاران و پیراپزشکان یا حداقل و حداکثر افزایش آن چقدر است، توضیح داد: نمی توانیم میانگین یا حداقل و حداکثری برای افزایش حقوق و دریافتی آنان اعلام کنیم چون بیمارستان به بیمارستان فرق می کند و مانند تعرفه های پزشکی نیست که بتوانیم برای آن حداقل و حداکثر و میانگین اعلام کنیم.

آقاجانی ادامه داد:‌ با این وجود با توجه به حجم و سختی کار پرستاران و پیراپزشکان میزان افزایش حقوق و مزایای ‌آنها برایشان چشمگیر خواهد بود و با توجه به برآوردی که داریم مجموع میزان دریافتی پرستاران از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود.