پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو هیأت علمی و معاون آموزش‌همگانی، عمومی و تخصصی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی هلال ایران گفت: بر اساس سنجشي كه از مردم تهرانم صورت گرفته حدود 87 درصد در مقابل زمین‌لرزه که مخاطره اصلی شهر تهران آمادگي ندارند.

دکتر مهدی نجفی عضو هیأت علمی و معاون آموزش‌همگانی، عمومی و تخصصی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی هلال ایران در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: در هفته آخر مهر ماه سالجاري، نظرسنجي براساس شاخص آمادگی عمومی» که از سوی سازمان مدیریت بحران آمریکا معرفی شده، انجام شده گرفت و در نهايت متوجه شديم تنها 13 درصد مردم تهران آمادگي مواجهه با زلزله را دارند.

وي افزود: 73.3 درصد از مردم تهران نيز اعتقاد دارند که احتمال وقوع زمین‌لرزه در تهران وجود دارد. همچنين در مواجهه با این پرسش که آیا زمین ‌لرزه تهران، خانواده شما را تهدید می‌کند، 87.5 درصد مردم تهران پاسخ مثبت داده‌اند.

معاون آموزش‌عمومی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی هلال در مورد نحوه مواجهه مردم و دولت با بحث زلزله گفت: 38.9 درصد تهرانی‌ها معتقد بودند که آماده‌ کردن خانواده‌هایشان در مقابل زمین‌لرزه وظیفه دولت است.39.4 درصد نیز پاسخ دادند که وظیفه دولت نیست و خانواده‌ها خودشان باید آماده شوند. 21.7 درصد نیز نمی‌دانستند که ایجاد آمادگی در مقابل زمین‌لرزه وظیفه دولت است یا خودشان باید اقدام کنند.

دکتر نجفی افزود: وقتی از مردم پرسیده شد آیا به نظر شما مسئولان به اندازه لازم برای آمادگی مردم فعالیت کرده‌اند،61 درصد پاسخگویان، پاسخ منفی دادند یا مطمئن نبودند که مسئولان فعالیت لازم را در این خصوص انجام داده‌اند یا خیر.