به گزارش پارس ؛ اين خبر بلاتكليفي، سردرگمي و البته ناراحتي مسافرين را رقم زده است. مسافريني كه برخي از آن ها فقط ۴ رو.ز ديگر بليط سفر تهيه كرده اند و هزينه هاي اتوبوس و هتل محل اقامت و ... را نيز پرداخت كرده اند. به اين اتفاق، در پيش بودن تعطيلات آخر هفته را كه اضافه كنيم، متوجه خواهيم شد كه نگراني زائرين كه همه برنامه هايشان را براي عزيمت به كربلا تنظيم كرده اند چقدر زياد است!

صدور ویزای این زائران با مشکلاتی مواجه شده است به طوری که هنوز و در حالی که چند روز بيشتر تا زمان حرکت این کاروان ها نمانده است ویزای آن ها آماده نیست و در بلاتکلیفی كامل به سر می برند.

زاهدی، مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان در اين رابطه به خبرنگار رويش نيوز گفت: پیرامون صدور ویزای زائران کربلای اربعین حسینی مشکلاتی پیش آمده و زائران با مشکلاتی مواجه شده اند.

وي ادامه داد: هر اتفاقی که بیفتد، شرکت مرکزی به دفاتر مربوطه اطلاع می دهد، البته مسئولين هم در تهران پیگیر موضوع هستند، اميدواريم مشكلات حل شود و تا دو يا سه روز آینده انشاالله مشکلات حل خواهد شد.

زاهدي در پاسخ به اين سوال كه اساسا چرا تكليف مانيفست ها زودتر مشخص نشد تا اين مشكلات پيش نيايد و الآن هزاران نفر بلاتكليف نباشند، گفت: طی بخشنامه ای که قبلا از طرف سازمان فرستاده شده بود نحوه ارسال مانیفست ها گفته شده بود، اما حالا تغييراتي ايجاد شده است و در استان مشکلی وجود نداشته است و مانیفست ها ارسال شده بود، اما انشاالله مشکلات حل خواهد شد.

بايد ديد آيا سازمان حج و زيارت و شركت مركزي دفاتر خدمات زيارتي اقدام درخور و شايسته اي در اين زمينه انجام مي دهند يا زائرين دلسوخته و جامانده از كاروان اربعين مجبور به تماشاي حماسه اربعين از تلويزيون خواهند بود! در هر صورت سازمان حج و زيارت در يك مانور قرار گرفته است، مانوري كه مي تواند از آن سربلند بيرون بيايد و بر اعتبارش افزوده شود يا اينكه سرافكنده باشد و اعتماد مردم را به خود از دست بدهد.