به گزارش پارس به نقل از فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۲۷ آبان ماه ۹۳) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

حسن تأمینی لیچایی نماینده مردم رشت در تذکری به وزیر بهداشت خواستار توضیح علت عدم افزایش حقوق و مزایای پرستاران و سایر کادر درمانی شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به رئیس‌ جمهور تسریع در استخدام اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و به وزیر آموزش و پرورش تسریع در تبدیل وضعیت مدرسان دانشگاه فرهنگیان به اعضای هیأت علمی و به رئیس‌جمهور تسریع در تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان را متذکر شد.

محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارائه توضیح و همچنین انتشار تکذیبیه از طرف روزنامه اعتماد در مورد انتشار خبر جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

نعمت‌الله منوچهری نماینده مردم پاوه به وزیر جهاد کشاورزی در مورد علت عدم دفاع از حق و حقوق عمومی مردم در رابطه با منابع طبیعی که منجر به واگذاری ده‌ها هکتار زمین در محدوده شهرها به افراد سودجو شده است تذکر داد.

عزیز اکبریان، محمدرضا خان‌ محمدی، الیاس طاهری، نادر قاضی‌پور نمایندگان کرج، ابهر، اقلید و ارومیه در تذکری به وزیر ارتباطات خواستار توضیح علت عدم واگذاری اختیارات به دفاتر خدماتی الکترونیکی پیشخوان دولت شدند.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزیر کشور خواستار جلوگیری از تضعیف بیشتر شوراهای اسلامی روستا از طریق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره توسط این وزارتخانه شدند.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر صنعت عنوان کرد که چرا در حین توانایی عملی صنعت‌یاران کشور در تولید توربین مجوز واردات توربین دسته دوم صادر می‌شود و همچنین در تذکری به وزیر ورزش گفت: علت اینکه قایقرانان ورزشکار فاقد ابزار حفاظت فردی هستند که حوادث منجر به فوت در کشور رخ می‌دهد چیست؟

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کردند که علت عدم صدور دستور دریافت ۳ هزار و ۴۸۵ هزار میلیارد تومان حق انتفاع از معادن چادرملو گلگهر چیست.

حسن تأمینی لیچایی نماینده مردم رشت در تذکری به وزیر بهداشت گفت که علت کاهش کیفیت محصولات خریداری شده توسط سازمان انتقال خون کشور چیست؟ تعدادی از نمایندگان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت ساماندهی سایت‌های فاقد مجوز در کشور را متذکر شدند.

احمد سجادی نماینده مردم فریمان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان نکرد که علت به کارگیری مدیران سیاسی و بازنشسته در آموزش و پرورش چیست؟

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه به وزیر صنعت در مورد عدم نظارت بر سرمایه‌های ملی که باعث به وجود آمدن مافیای قدرت و ثروت و سوءاستفاده از آنها مخصوصا در معادن سنگ‌های ایران شده است، تذکر داد.