به گزارش پارس به نقل از فارس، عیسی فرهادی در سومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران که با حضور اکثر اعضای تشکیل شد در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه بررسی وضعیت اجرایی دستگاه‌ها، استفاده از نظرات و دیدگاه‌ها و وضعیت پروژه‌های عمرانی در دست اجرا مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه دارد: بودجه شهرستان تهران در سال ۹۳ حدود ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که تا کنون بیش از ۷۰ درصد این مبلغ تخصیص پیدا کرده و این تخصیص اعتبارت نسبت به سالیان گذشته در نوع خود کم‌نظیر بوده است و مطمئنا تا پایان سال مابقی اعتبارات نیز تخصیص پیدا می‌کند.
 
فرهادی بیان داشت: با توجه به ظرفیت نفت و تحریم‌های صورت گرفته تخصیص اعتبارات عمرانی از اقداماتی است که دولت در اولویت قرار داده و تدابیر ویژه‌ای برای اتمام پروژه‌های عمرانی شده است.
 
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب ۲۰۰ پروژه در حال تخصیص است و پیش‌بینی می‌شود با این مبلغ اکثر پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند و تا پروژه‌ها به پایان نرسند پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کنیم.
 
فرماندار تهران درباره وضعیت آلودگی هوای شهر اظهار داشت: میزان آلاینده‌های هوا نسبت به سال گذشته براساس برآوردها وضعیت بهتری داشته است ولی قانع‌کننده نیست.
 
وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال افزایش کیفیت سوخت در کلان‌شهرها است گفت: در شهر تهران یک میلیون خودروی فرسوده تردد دارند که آلایندگی‌های آنها چندین برابر است و باید از رده خارج شود. با شرایط فعلی باید بخشی از کمربندی‌های تهران به جاهایی دورتر از پایتخت منتقل شود و در منازل نیز از سوخت به درستی استفاده شود.
 
فرماندار تهران بیان داشت: کاهش آلودگی هوا محقق نمی‌شود تا هنگامی که تمامی دستگاه‌ها و با کمک مردم همکاری لازم را داشته باشند.