به گزارش پارس به نقل از مهر، اشخاصی که اضافه وزن دارند، همواره به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند با افزایش وزن خود مقابله کنند؛ در نتیجه، رژیم های مختلفی را امتحان می کنند تا بتوانند وزن خود را کاهش دهند. مطالعات جدید محققان دانشگاه کینگ انگلیس نشان می دهد که آرایش و نحوه شکل گیری ژنتیکی میکروب های روده می توانند در چاق و لاغر شدن اشخاص تاثیر به سزایی داشته باشند.

به اندازه هر سلول انسان، ده ها سلول میکروبی وجود دارد که اکثر آنها در روده زندگی می کنند. ترکیبات میکروبی هر فردی با دیگری متفاوت است؛ در نتیجه، این تفاوت باعث بروز پیامدهای مختلف می شود. محققان میکروب های روده هر شخص را مورد بررسی قرار داده و موفق به شناسایی میکروب خاصی در روده شده اند که در اشخاصی با وزن کم شایع تر بوده و بیشتر یافت می شود. از سوی دیگر، این باکتری ارثی بوده و می تواند بین اعضای یک خانواده منتقل شود. به همین دلیل خانواده هایی دیده می شوند که علاوه بر والدین، تمامی فرزندان نیز لاغر بوده و در بازه های زمانی مختلف دچار اضافه وزن نمی شوند. پرفسور تیم اسپکتور، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید:" نتایج تحقیقات نشان می دهد که گروه های خاصی از میکروب ها در روده انسان ها زندگی می کنند که بر ژن ها نیز تاثیر می گذارند."

محققان معتقدند این میکروب از افزایش وزن ممانعت می کند به همین دلیل اشخاص لاغر در طی یک بازه زمانی با افزایش یا کاهش وزن چندانی روبرو نمی شوند. با کشف این میکروب جدید می توان به هر دو گروه لاغر و چاق کمک کرد. این تحقیق می تواند در درمان بیماری های مزمنی که با چاقی در ارتباط هستند نیز مفید باشد. تحقیقات گذشته نیز به اثبات رسانده بودند که تنوع ژنتیکی و فعالیت باکتری های روده می توانند در بیماری های متابولیک و چاقی تاثیر داشته باشند.