به گزارش پارس، "حسین امیری‌خامکانی" نماینده زرند و کوهبنان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه امروز در کمیسیون انرژی در ادامه لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخش مصوبات مالی دولت بحث شد، گفت: طبق معمول وقتی لایحه‌ای بررسی می‌شود کارشناسانی از دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت نفت، نیرو و دیوان محاسبات در این کمیسیون شرکت می‌کنند.  

 
سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه همیشه در بودجه سنواتی بحث مدیریت مصرف آب در کشور گنجانده می‌شود،  تصریح کرد: خرید تضمینی آب تسویه شده از بخش خصوصی توسط دولت بحثی بود که در این کمیسیون انجام شد.

نماینده زرند و کوهبنان بیان داشت: حکم 85 درصد کمک بلاعوض دولت در ارتباط با بهینه‌سازی مصرف آب و کاهش مصرف در راستای آبیاری مکانیزه نیز در کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: کمک 85 درصدی دولت براساس سال 88 است و ما بحث برآورد هرساله هزینه تمام شده این نوع پروژه‌ها را به آن اضافه کردیم تا سهم 85 درصدی را دولت هر ساله مشخص کند.  
 
 امیری‌خامکانی با اشاره به اینکه وقتی دولت سهم 85 درصدی را از نفت یا مالیات برای مدیریت مصرف آب و مکانیزه کردن آن کمک می‌کند این آب صرفه‌جویی شده مالکش کیست، افزود: وقتی آبی صرفه‌جویی می‌شود، کشاورزان به دنبال توسعه می‌روند و هیچ آبی ذخیره نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه اما بحث ذخیره آب در کمیسیون مطرح شد، گفت: زمانی که دولت برای صرفه‌جویی آب هزینه می‌کند باید این آب صرف شرب، مسایل بهداشتی و یا اینکه برای سال‌های آتی ذخیره شود.  

نماینده زرند و کوهبنان خاطرنشان کرد: در کمیسیون انرژی پیشنهاد شد تا کشاورزان حداکثر 15 درصد از آب صرفه‌جویی شده را صرف توسعه کرده و مابقی در منابع کشور ذخیره شود و قرار است ادامه این بحث صبح شنبه نهایی شود.