به گزارش پارس، سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه امروز همه با هم از جمله نظام پزشکی، بخش دولتی و خصوصی برای ارتقاء سلامت جامعه همکاری دارند، اظهار داشت: کار سختی را آغاز کرده ایم اما نتیجه آن درخشان خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: تا استقرار نظام سلامت کارآمد در کشور فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم تا به موقعیتی برسیم که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، بیمار به جز دغدغه بیماری مشکل دیگری نداشته باشد.

وزیر بهداشت در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز در مشهد افزود: ‌دستیابی به اهداف متعالی در نظام سلامت، تلاش و همت همگانی و پشتیبانی سیاستگذاران را می‌طلبد.

وی ارتقاء بهداشت همگانی، تغییر در سبک زندگی و تغذیه جامعه را از اهداف مهم وزارت بهداشت برشمرد و اظهار داشت:‌ باید تلاش کنیم عوامل مرگ و میر در کشور را به حداقل برسانیم و امید به زندگی نیز 10 سال افزایش یابد.

هاشمی بیان کرد:‌ بخش عمده ای از این اهداف بر عهده مردم است که با خود مراقبتی نسبت به سلامت خود توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش وزارت بهداشت، مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز به همت سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همچنین، اعضاء هیات علمی، پزشکان، داروسازان و پیراپزشکان در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد. در این مراسم از 33 نفر از پزشکان برگزیده استانی و کشوری نیز قدردانی شد.